Los bericht bekijken
Oud 4 december 2004, 00:01   #39
de metser
Banneling
 
 
de metser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.324
Standaard

Ik heb de moeite gedaan om te googelen op: Democratie/Zwitserland/geschiedenis, want het begint me écht wel te interesseren, die directe democratie.

"Het volk moet met politieke kennis en visies verrijkt worden" lees ik dan op de eerste site die ik aanklik. Dat wordt als argument naar voor geschoven om een échte democratie op te bouwen. Dit gecombineerd met het volgende argument: "De volkswil en de tijdgeest, het begrip van de eenvoudige man en de grote gedachten van de staatsman moeten vreedzaam uitgewisseld en verzoend worden". Wel, dat lijkt me een zeer goed idee, maar veel te laag gegrepen. Wie wil er nu in een VOLK zijn brein zitten peuteren om een betere democratie te bekomen? Wat als elk volk dat gaat doen? Peuteren is verkneuteren, en voor je het weet is het ene volk beter dan het andere. Of meer democratisch. Da’s al ‘t zelfde.

Ik pleit er dan ook voor om een wereldomvattende de échte democratie te instaleren:

Gedurende een bufferperiode van 10 generaties wordt een zo groot mogelijk aantal kinderen wereldwijd van hun ouders te ontnemen rond de leeftijd van drie jaar(*1). Die kinderen zullen ondergebracht worden in leefgemeenschappen, waarbij gestreefd wordt naar een zo groot mogelijke mix van alle nationaliteiten. Ze worden opgevangen door opvoeders/pedagogen die zich hebben bekwaamt in het bijbrengen van de ultieme normen en waarden(*2) en die elke andere vorm van indoctrineren mijden.

Onderwijs wordt gegeven in alle neutraliteit, waarbij enggeestige begrippen zoals afkomst, grenzen, volk en ander vieze dinges in hun juiste (dus niet misleidende) context geplaatst worden. Het vak geschiedenis dient enkel tot doel uit te leggen tot wat nationalisme kan leiden. Elke emotionele binding met dode helden des Vaderland of lappen aarde wordt verbroken, en elke vorm van spiritualiteit/godsdienst wordt uit die lieve kinderhoofdjes geweerd Verder zal de nadruk van het onderwijs vooral liggen op ingenieursschap en filosofie.

Vanaf de stemgerechtigde leeftijd (25?) kan men de leefgemeenschap verlaten. Plaats van vestiging wordt door de meerderheid bepaald(*3) net zoals de keuze van de levensgezel (*4).
Dit wereldwijde project wordt herhaald tot de idee van Eigen Volk (Eerst) verdwenen is, en vooral en bovendien het volk met de nodige politieke kennis en visies verrijkt is geworden.

Leve de aarde! Leve de mensen! Leve de échte democratie!

(*1) 50 miljoen kinderen per jaar moet haalbaar zijn = 100miljard € per jaar met een eenmalige kost van 50 miljard € om de infrastructuur te verzekeren/verbeteren.

(*2)
Iedereen is Zwitsers-gelijk
Iedereen is Zwitsers-evenwaardig
Iedereen heeft recht op Zwitsers onderwijs
Iedereen heeft recht op een Zwitserse chalet.
Iedereen heeft recht op zijn Zwitserse mening.

(*3) daar waar nood is aan échte democraten.

(*4) de studenten/opvoeders/pedagogen) beslissen democratisch wie het meest geschikt is om samen te leven.

Laatst gewijzigd door de metser : 4 december 2004 om 00:11.
de metser is offline   Met citaat antwoorden