Discussie: Links en Esperanto
Los bericht bekijken
Oud 8 augustus 2003, 07:58   #5
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
De dominerende talen zijn volgens mij de talen van de dominerende invloeden. Op wereldniveau zijn dit dus de supermachten. En aangezien het Esperanto niet de taal is van een land, kan dit wel even op zich laten wachten. (Dat is voor na de wereldrevolutie )
Tja, het Esperanto heeft als taal natuurlijk niet de numerieke en economische slagkracht die het Engels bezit he. Geen bill gates die een "fenestro xp" besturingsprogramma uit vindt, geen Esperanto blockbusters in de cinemazalen, geen grote muziekstudios, ... Met de weinige middelen die we hebben zal dat inderdaad misschien iets zijn voor na de wereldrevolutie. Maar we mogen de hoop niet opgeven he.


Citaat:
Eigenlijk zou het inderdaad de ideale Europese taal kunnen vormen, helaas gaat er vele malen meer aandacht naar vb. de vorming van een Europees leger, dan naar zoiets.
Vandaar de noodzaak van die revolutie zeker?

Citaat:
2 uur/week gedurende twee jaar in de humaniora zou volgens mij wel moeten volstaan.
Ik ga me toch eens informeren: in leuven zijn er avondcursussen voor beginners, zie ik wel zitten eigenlijk
Wat dat betreft ken ik er niet veel van, maar aangezien het een vrij gemakkelijke taal is zal dat wel zoiets zijn. Ik heb het Esperanto voornamelijk geleerd in clubverband eigenlijk, rechtsreeks contact en actief gebruik.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline