Los bericht bekijken
Oud 17 november 2008, 01:36   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.534
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Het is een systeem voor renovatie, niet voor nieuwbouw.
Mag ik even twijfelen aan die uitspraak? Het vergt het volgieten met beton van nieuwe muren , hoe je dat rijmt met renovatie is me een vraag. Doe maar eens, een muur binnen opvullen met beton. Schepje per schepje met een pollepel en trechter?

Citaat:
En de skeletbouw met hout is idd de goedkoopste, gezondste en energievriendelijkste, maar eist wel de kap van bossen voor het bekomen van het nodige hout.
1 optie, het FSC label, alleen kunstmatig gegroeide bossen die na kap herplant worden. Wel lastig als je een vol eiken voordeur wil. dan ga je even mogen wachten, of DIEP in de zakken tasten.

Citaat:
Het enige grote nadeel van houtbouw is de brandbestedigheid, de reden trouwens waarom houtbouw vaak word verboden in Europa.
Dus laten onze geniale leiders, onze roergangers, oftewel , de politici wel toe dat nog beter brandbare milieu onvriendelijke, aardolie verslindende kunststoffen, volgespoten met milieu-onvriendelijke brandvertragers gebruikt worden.

Probeer maar eens een onbehandelde, droge 6 bij 6cm beuken balk in brand te steken....

Nee Jantje, op dat gebied volg ik jouw redenering perfect.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden