Los bericht bekijken
Oud 14 juli 2017, 14:15   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Niemand, en je hebt gelijk je kan zelf beslissen om toch te gaan werken. Ik heb dat zelf ook al gedaan. En dat is ook helemaal het probleem niet. Het probleem begin pas als je een ernstig ongeval veroorzaakt waar andere mensen bij betrokken in zijn.
Dan begint er een onderzoek, intern, verzekering en het parket bij een dodelijk ongeval of een ongeval met meerdere zwaar gekwetsten. Hoe kon dit gebeuren, waar lag de oorzaak, is het een technische fout of is het een menselijke fout.

Menselijke fout, dan ondervragen ze jou, je collega's, je werkgever. En het eerste dat ze doen is bloed trekken om te zien of je niet dronken was of aan de drugs zit. Stel dat je dan nog verzwijgt dat je medicatie neemt, ze komen er toch achter. Ofwel zegt een collega 'hij voelde zich vandaag niet zo goed, maar voor de rest niets gemerkt'. Of ze zien de sporen van de medicatie in je bloed.
Komen ze terug bij jou om te vragen of je ziek bent, 'ja, maar ik heb pillen van de dokter' Dan controleren ze de bijwerkingen van de pillen en contacteren je arts. Ja ik heb die medicatie voorgeschreven, en een ziektebriefje van een week. enz.... En de verzekeringen volgen dit onderzoek op de voet.
Is dit dan nog een gewoon bedrijfsongeval of is het jouw fout omdat je onder invloed van medicatie en tegen doktersadvies in bent gaan werken?
Volgens mij kunnen verzekeringsmaatschappijen zeggen, sorry wij betalen niet, die man had daar helemaal niet mogen zijn.

De vraag is hetzelfde als je thuis ziek zit, en een door het bedrijf aangestelde controlearts zegt dat je terug moet gaan werken. Als je dan een ongeval veroorzaakt door invloed van de medicatie, is de controlearts dan de oorzaak? Volgens mij wel, alleen draait dan de verzekering van de controlearts daar dan voor op (denk ik).
Mag je nooit doen. Vertel de controledokter dat je eerst terug gaat naar de arts die je ziek thuis heeft geschreven.
Natuurlijk gelijk met de waarschuwing erbij dat als de huisarts zegt dat je te ziek bent om te werken je jezelf burgerlijke partij zal stellen tegen de controledokter.
Ze zeggen dan heel vlug, blijf dan toch maar thuis zoals de huisarts het in eerste instantie voorgeschreven had.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Mijn huisarts vraagt meestal of het zal gaan om te werken.
In heel zeldzame gevallen zegt hij dat iemand absoluut niet mag gaan werken.
Eigenlijk komt daar dan raar of zelden een zieke mens binnen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden