Los bericht bekijken
Oud 20 april 2024, 09:21   #18
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.479
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Onder de prijs is wel gemakkelijk gezegd he.
Door de inflatie en het schrijnend woningtekort is de prijs de laatste jaren enorm opgedreven. Dat is niet de prijs die mijn ouders in gedachten hadden om het aan mij te geven. Ze willen me helpen, niet straffen.

Ik vind het ongelofelijk dat de staat zich bemoeit met aan welke prijs ouders hun volledig afbetaalde EIGENDOM aan hun eigen kinderen willen schenken.

Ja ze zijn getrouwd in gemeenschap van goederen. Het huis is reeds 20 jaar afbetaald. Er zijn geen rechten van derden op het huis. Ik moet gewoon mijn zus uitkopen als het aan me geschonken wordt. Dat uitkopen wens ik te doen op afbetaling, dus zonder lening van een bank. Ik betaal haar bvb 200 000 af a rato van 1000 euro per maand, maar intrestvrij.

Maar iets in mij zegt dat de staat en de criminele banksector weer wat vinden om me dat te verbieden. Want zo verdienen zij er geen geld aan.
In zo’n geval is het aangewezen een officiële schatter te gebruiken. Die zijn schatting is bindend, de fiscus kan daar niets tegen inbrengen.
Let wel: de schatter gaat geen schatting maken die (veel) onder de marktprijs ligt. Als het huis binnen de drie jaar aan 10% meer dan de schatting verkocht wordt krijgt hij een boete.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 april 2024 om 09:21.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden