Discussie: Barbecue anyone??
Los bericht bekijken
Oud 28 september 2017, 13:03   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik citeer: Na afloop van de VN-missie in Somalië is in België een reeks processen tegen para's gevoerd wegens marteling en doodslag. In veel gevallen hebben die geleid tot veroordeling van de militairen. Het meeste wangedrag van de para's werd al in Somalië gesignaleerd, waar het Belgische VN-contingent werd begeleid door militaire politie en een militaire onderzoeksrechter. Dikwijls werden aangiftes gedaan nadat para's onderling ruzie hadden gekregen.
Ja, voor de ruzie verzwegen ze de juiste gang van zaken zoals het in elke groep de gewoonte is.

Dan krijgen ze ruzie en dan begint het spelletje waar heel het Belgische gerecht op draait, ik was het niet, het waren de anderen, waarop de anderen dan ook over de eerste verklaringen afleggen en ze gezamenlijk omhoog zijn gegaan.

Ik begrijp wel dat je ze probeert te beschermen, in gerechtelijke middens noemen ze dat, "minimaliseert de feiten, ziet de fouten niet in".
Misplaatst vertrouwen van uwentwege om dat je zelf nog in het regiment gediend hebt, ze hebben geblet zoals kinderen en er iedereen bijgelapt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 28 september 2017 om 13:06.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden