Los bericht bekijken
Oud 22 juli 2008, 17:30   #14
Bart Wolput
Burger
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wolputje:

Ik ben gestudeerde neger, werk in afrika aan 100euro per maand en verdien in mijn leven dus 1200*40= 48000euro. Mijn toegevoegde waarde in de wereldeconomie is bvb 150.000euro..


Ik ben gestudeerde neger, emigreer met mijn IQ naar europa en verdien 2000euro per maand, verdien dus in mijn leven 24000*40= 1M euro. Mijn toegevoegde waarde in de wereldeconomie is bvb 3Meuro.


Vanwaar het absurde idee dat dit asociaal is ??? Die highIQ neger kan hier zonder probleem een deel van zijn wedde afstaan aan ontwikkelingshulp die een veelvoud is van wat hij daar ooit zou kunnen realiseren aan toegevoegde waarde;...

Dus de wereld is echt wel beter af om bvb in deze tewerkstellingzones de meest intelligente mensen te integreren in onze economie...


Omgekeerd wolputje: als je al de lefgozers en lozers hier toelaat eindig je met gewoon de Belgische economie te VERARMEN, en IMPORTEER je de armoede, niet omdat neger low IQ armer is dan neger high IQ, maar omdat neger low IQ hier gewoon niets kan doen tenzij ecologisch en economisch een ramp te zijn...
Wat spaak loopt in jou theorie

1) Je gaat er direct van uit dat die allochtoon, géén geld meeneemt uit het land van herkomst (wat dikwijls juist wél het geval is)
2) Je gaat er van uit dat die allochtoon geld zal terug sturen, wat dikwijls juist niét het geval is
3) Je gaat er van uit dat er geen schade is voor de lokale economie in het land van herkomst als men doet aan brain drain. Je moet het dus niet alleen op wereldschaal bekijken, maar eveneens op de economische vergelijkingsschaal. Wat kost een brood hier, wat kost een brood daar. Vermeningvuldig vervolgens het loon ginder, met die verhouding. Dat is de impact die je hebt op die landen.
10€ hier
of 1€ ginder
is zowel voor de economie als voor de mensen ginder een hemelsbreed verschil!
Bart Wolput is offline   Met citaat antwoorden