Los bericht bekijken
Oud 22 augustus 2013, 16:11   #29
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat valt goed mee, doordat die in verhouding traag vliegt 100km/u wordt gezien als een goeie kruissnelheid. En voor de rest is het 1 grote lege zak die niet gevuld moet zijn met helium, een menggas van waterstof en helium werkt ook prima, waarbij het waterstof gezien kan worden als dumpbaar, vervangbaar liftgas en zelfs brandstof.


Geen die zo "low tech" zijn dat ze inzetbaar zijn voor zulke gebieden.
Dan ben ik nog steeds benieuwd hoeveel de verhouding is in verbruik tussen een vrachtauto , en een tanker.

Betreft low tech, zelf had ik een plan opgevat om verlaten uitgeputte landbouwgronden(tjes) te beplanten met een brandhout soort, en deze vervolgens te gebruiken voor het opwekken van houtgas, hetgeen weer toepasbaar is in gasoline generatoren. Nml de mensen zich scheel aan gasoline voor generatoren, althans in het binnenland. Probleem dat ik tegenkwam was dat zonnen-nergie veel beter en goedkoper is, aldus de beterweters. Wat dat betreft zie zie ik dat zonne-energie op micro niveau voor communicatie middelen wel goed toepasbaar is, echter indien er met veel kwh's gewerkt wordt het weer meer kost dan een brandstofmotor.

De werkelijkheid waarom mijn plan afgewezen is, is dat low tech en vooral het aanplanten van bos voor brandhout lange termijn denken is, en dus niet lucratief genoeg is voor de NGO's - want het moet allemaal liefst binnen 2 jaar af zijn (..) -, en donoren het weer niet aan hun geldgevers kunnen uitleggen, tenminste dat vermoeden heb ik.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 22 augustus 2013 om 16:30.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden