Los bericht bekijken
Oud 31 december 2011, 12:41   #51
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Er is wel degelijk een gigantisch verschil tussen België als denkkader en de wereld als denkkader.

Maar je bedoelt dus eigenlijk dat een oplossing via de politiek proberen te bereiken binnen lijntjes denken is? Dat je langs die weg niets kan oplossen?

Als je dat bedoelt, dan ben ik het gedeeltelijk met u eens. ENKEL via de politiek valt er weinig op te lossen. Ik ben ervan overtuigd dat ALLE middelen gebruikt moeten worden om de wereld te verbeteren, waarin apolitieke organisaties en persoonlijke initiatieven de kern zijn. ALLE middelen gebruiken betekent echter OOK de effecten van de politiek zo positief mogelijk maken. Daarnaast probeer ik op persoonlijk vlak zo goed mogelijk te leven en anderen positief te beïnvloeden.

Ik zie niet het verband tussen mij en uw vage veronderstellingen.
Alvast zeer tevreden dat we toch enkele raakvlakken hebben en het over bepaalde dingen redelijk eens kunnen zijn.

Maar misschien zou u zich toch eens dieper of meer op die zogenaamde vage veronderstellingen in mogen gaan. Het zijn meer dan vage veronderstellingen, het zijn mijn persoonlijke ervaringen getoetst aan de feiten, gebeurtenissen, ontwikkelingen die onze huidige "werkelijkheid" maken. En daaruit kom ik en een stijgend aantaal anderen over de hele wereld stilaan tot gelijkaardige inzichten en conclusies. Tergend traag en met nog veel te weinig overduidelijk maar toch.
Weet het men wil niet dat je dat doet maar knoop het een maar eens aan het ander, zie de verbanden ook daar waar men het niet wil. Ontrafel de complexe structuren en misleidingen en leg de verbazende simpliciteit van het monsterlijke mechanisme maar eens bloot voor uzelf. Stel maar eens dingen in vraag die anderen niet durven of willen in vraag stellen.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden