Los bericht bekijken
Oud 31 december 2011, 18:10   #54
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
AsGardSGO; even terzijde. De Zeitgeist films zijn groteske onzin verborgen achter een paar correcte zaken. Ik kan je maar aanraden die films achter je te laten.
In 1984 ben ik niet confessionele zedenleer gaan volgen en sinds dan heb ik de ene na de andere leerkracht gehad die ons alles van alle kanten liet bekijken. Wat een verlengde was van wat mijn ouders deden. Ik heb van kinds af aan geleerd kritisch te zijn, niet enkel op mezelf maar op alles wat rond mij gebeurt.
Bepaalde dingen die men in zeitgeist verteld wist ik dus al sinds mijn jeugd. Het is dan ook niet meer dan een vingeer op de pols van de realiteit waarin we vandaag de dag leven. Een die de waarheden blootlegt die velen niet willen zien blijkbaar.

De dingen die hier verkondigt worden zijn dus groteskere onzin dan wat zeitgeist als activistengroep vertegenwoordigt of in het daglicht stelt.
Noem Jacques Fresco (bezieler van de venus project en de resource based economy) wat je wil maar dat is wat mij betreft de grootste futurist en ziender van de 21ste eeuw. Ik sta volledig achter zijn toekomstvisie
Ik huiver bij de gedachte van de toekomst die onze huidige visie en realiteit bouwt en sta daar dan ook totaal niet achter.

Wat ik nog het ergste vind is dat verstandige mensen dit trachten te ontkennen, ontkrachten of simpelweg niet willen geloven. Maar zich wel achter het systeem of 'mensen' scharen die ons tot nu toe alleen maar geleid hebben tot de miserie waar we vandaag de dag inzitten.
Dat zij nog maar enkel in staat zijn de waanzin daarvan aan te houden en nog te verdedigen ook. Hopende dat de oplossing door de oorzaak opgelost gaat worden.

Het is niet ik die onwetend is of "misleid".
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 31 december 2011 om 18:12.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden