Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2013, 21:46   #6806
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Kijk, Columbus wilde naar Indië, en kwam in ( wat wij vandaag ) Amerika ( noemen ) terecht.
Dit was een fantastisch avontuur voor de mensen van toen. De zeemannen dachten dat je in de zee, eens dat je ver genoeg geraakte, allerlei verschrikkellijke monsters tegenkwam. Anderen geloofden dan weer dat men op een bepaald moment aan de rand van de zee kwam, en vandaar in een onmetelijk diepe ravijn stortte. Waren die mensen debiel, onnozel, achterlijk ? Helemaal niet, die waren even intelligent en vindingrijk als vandaag, misschien nog beter zelfs. Maar ! Zij waren onwetend. Net als ( jij en ) ik vandaag. Er zijn gewoon zaken die wij met onze beperkte kennis niet kunnen inschatten, en die voor andere wezens ( misschien ) vanzelfsprekend zijn. Als er inderdaad Aliens zijn die ons bezoeken, moeten die vanzelfsprekend over kennis en technologie beschikken waar wij met ons verstand niet bijkunnen in de huidige stand van zaken. Dat lijkt mij nogal logisch.
Binnen enkele generaties lachen onze nazaten misschien met onze gedachtenkronkels. Ik hoop in elk geval dat je het nog meemaakt. Beter, ik zou het fantastisch leuk vinden als je binnenkort eens Aliens tegenkwam. Een paar grapjassen liefst, die u dan een paar ezelsoren aannaaien.



Laatst gewijzigd door praha : 27 mei 2013 om 21:48.
praha is offline   Met citaat antwoorden