Los bericht bekijken
Oud 17 april 2017, 07:49   #104
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ja, en dat is net het rare!
Mormonisme ook niet. Getuigen van Jehova ook niet.
Ofwel subsidiëren we alle hokus pokus, ofwel geen één. Maar een selectie maken op basis van arbitraire criteria is onrechtvaardig.

Gelooft u eigenlijk echt dat Jezus kon toveren?
Dat is niet zo raar, vermits zo een zaken historisch groeien en/of te maken heeft met het aantal volgers. Hoeveel leden telt de georganiseerde handoplegging bv?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
De toetsing wordt gemaakt door de kiezer. En aangezien die meer en meer atheistisch worden, komt er een punt dat die niet meer wil betalen voor de hobby van gelovigen. Dat is gewoon een rechtvaardigheids principe
50% + 1 van de kudde die voor mij als individu bepaalt wat nuttig is of niet en waar mijn geld dus al dan niet naartoe mag gaan, daar is helemaal niks rechtvaardig aan.

Trouwens je schiet je zelf in de voet wat als dat de manier is waarop jij bepaalt of iets al dan niet 'nuttig' is, dan moet je erkennen dat tot nader orde de financiering van de katholieke eredienst nuttig is, vermits de partijen verkozen door de kiezer het tot nu toe zo laten.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dit is wel het toppunt! Ik als atheist, moet heel mijn leven al betalen voor uw hobby, namelijk het aanbidden van een ingebeeld opperwezen! Betaalt gij voor mijn hobby's,? Néé, die betaal ik zelf! Vindt gij dat onrechtvaardig? Néé! Gij vindt dat normaal!
Ik zeg helemaal nergens dat ik dat normaal vind. Jij bent degene die gelovigen iets wil afpakken, terwijl ze voor de rest gewoon belastingen moeten blijven betalen zoals iedereen.
mvd is offline   Met citaat antwoorden