Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2017, 04:31   #811
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ondertussen heb ik al meermaals uitgelegd waarom uw vraag geen enkel nut heeft. Uw vraag blijft uitgaan van een verkeerd standpunt over de bijbel, nl. net alsof het een monolithisch boek is. Daar de bijbel juist een verzameling is van een reeks geschriften, valt hier over de totaliteit niet hetzelfde antwoord te geven. Of weet u nu echt niet dat er een verschil is tussen bijvoorbeeld de wetteksten uit Numeri, het scheppingsverhaal in Genesis en de parabels die Jezus vertelde?
Wat je hier zegt is weer van geen enkel belang, waar ik je telkens weer op wijs is dat jij halvelings bereid bent om toe te geven dat er fouten in dat boek staan gezien het boek ‘geen wetenschappelijke verhandeling’ zou zijn, maar langs de andere kant zijn er wel dingen die in dat boek staan die totaal tegenstrijdig zijn met onze wetenschappelijke kennis van vandaag, maar toch blijf je die dingen geloven, je blijft er gewoon aan vastklampen.
En ik wil weten van JOU hoe dat komt, op welke basis beslis je om bepaalde dingen af te doen als 'ach ik ga dat niet letterlijk nemen' maar andere dingen dan weer wel. Dat heeft niks te maken met het antwoord dat je mij hier geeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Zie je wel dat er hier overduidelijk sprake is van onwil aan uw kant. Ik heb immers op dergelijke vragen wel geantwoord. Of hebt u niet gelezen dat God wonderen kan verrichten?
Jouw hersenen zijn dus compleet aangetast door die kanker die jij geloof noemt,
Als ik jou vraag, ‘Is jezus geboren van een maagd?’ en jij antwoordt, ‘God kan wonderen verrichten’, is dat dan een antwoord op mijn vraag?
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden