Los bericht bekijken
Oud 31 december 2002, 15:14   #50
Communist
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Berichten: 304
Stuur een bericht via MSN naar Communist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Corneillie
Ik heb niet echt veel benul van al die partijpolitieke tegenstellingen en dergelijke aan de linkerkant van het politieke spectrum. Ik weet alleen dat aan de rechterkant ongeveer alle organisaties die enigszins doorwegen achter het Vlaams Blok staan. En binnen die partij zijn toch ook verschillende tendensen aanwezig, en is er toch ook een verschil van achtergrond van versschillende mensen. Het is echt spijtig dat dat langs de linkerkant zulke houding blijkbaar niet kan.

Daar heb je wel gelijk in. Maar ik denk dat het niet gemakkelijk moet zijn om een eenheidspartij van links op te richten, als ook Agalev en SP.A daar in zitten. Dan verlies je alle geloofwaardigheid als linkse partij.
SP.A zou eens serieus afgestraft moeten worden bij de verkiezingen, zoals de PvdA in Nederland, dan zullen ze wel terug wat linkser worden.
__________________
"De arbeiders hebben niets te verliezen dan hun ketenen. Ze hebben een wereld te veroveren. Arbeiders aller landen, verenigt U!!"
Karl Marx

"Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!"
Priester Adolf Daens,
Een Christelijke Communist
Communist is offline