Los bericht bekijken
Oud 9 juni 2017, 15:19   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heb je de getuigenissen van de top van 'de Grote Moskee' en de Moslimexecutieve wel gevolgd in de commissie 22/3 ?

zelfs die officiële vertegenwoordigers en hiërarchische top van wat gematigde Islam zou moeten zijn in dit land (zij die dus de subsidies binnenrijven) ... krijgen haast geen veroordeling vdie wandaden over hun lippen en blijven mist spuiten over de hierarchie tussen Belgische wet en godsdienstige wet ... zolang scheiding kerk en staat en voorrang van staatswetten op kerkelijke wetten niet erkend wordt, ben je niet alleen godsdienst, maar vooral politieke doctrine.

het lijkt me dus fout of op zijn minst onvoorzichtig om eerst te erkennen en toe te laten en te subsidiëren om van daaruit te hopen op het ontstaan van een "Europese Islam" ...
draai de volgorde eens om, eis eens eerst een "Europese Islam" voor aanvaarding.

want we kunnen daar als westerlingen wel van dromen ... ik heb het nog nergens ter wereld gezien, een blijvende ordentelijke democratie in een Islamitisch land.
De imam is duidelijk een geslepen politieker. Hij zegt expliciet dat de Belgische grondwet en wetten moeten gerespecteerd worden.
Het is aan de politiemensen om dat te ontkrachten. Je denkt toch niet dat hij van zichzelf gaat zeggen dat hij een haatprediker is.
Ik begrijp dat ze in die comissie gefrustreerd waren, ik zou het ook zijn.
Dadeemelee is offline