Los bericht bekijken
Oud 14 september 2017, 05:25   #82
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Haar uitspraak over het uitmelken van Vlaanderen (ik ken de exacte bewoordingen niet meer) doet alleszins niet uitschijnen dat het een aangenaam persoon is.

Zelfs los van politieke standpunten was dat een degoutante uitspraak.
Wat mij betreft is de bijdrage van Laurette Onkelinx aan de België…. dat zij met haar haat en wrok preken in het parlement grote verzuring opgeroepen heeft tegen Vlaanderen. Dat nu over gans Frans sprekend België uit gedeind is.

Voor de vijandigheid opgebouwd in Franstalig België tegen Vlaanderen tijdens de geschillen in de Voerstreek en later voor BHV en Brussel geef ik Laurette Onkelinx en Madam NON met hun haat preken de schuld!!

Het zelfde agressief woordgebruik, gebruikte ze ook steeds tegen NVA. Alleen blijkt dit haat dagend gedrag als een boemerang met groot verlies nu op PS terug te keren.

Jaren ben ik in de regio Rochefort, Chevetogne, Lessive op verlof geweest. Maar stelsel matig werd er steeds meer Wrok tegen ons Vlamingen daar openlijk vertoond! ze lieten ons voelen dat we niet meer welkom waren! Nederlanders ja, maar geen Vlamingen meer.

De goede sfeer was weg! ben er nu al jaren niet meer geweest, Ik ga niet waar ik niet welkom ben! Het hoeft voor mij dan ook niet meer!!

Tegen Nederlanders werd Nederlands gesproken maar seconden later NIET tegen mij in en hotel in Rochefort waar ik nochtans jaren gelogeerd had. Waar reeds jaren bordje aan de deur hing “wij spreken Nederlands”.

Kreeg ik géén gehoor, verschil was blijkbaar, ik sprak géén Nederlands met de “G”….Ik bleef in het "Vlaams" de vragen stellen.

Plots kreeg ik van de “nieuwe eigenaars” toe gesnauwd… Nous n'avons pas besoin de parler néerlandais, le monde entier parle français ... même au Canada en ze lieten mij gewoon staan. Heb dan later elders in regio Lessive en kamer genomen!

Het toeval wilde dat de vorige eigenaars van dat hotel die ons natuurlijk kenden op het terras zaten. Dit gehoord hadden, ons uitnodigden bij hen aan tafel plaats te nemen. Wat duidelijk zichtbaar tegen de zin was van de “nieuwe eigenaars”

Ze verontschuldigden zich voor het gedrag van de nieuwelingen!! Meteen ook verwijzend naar Laurette Onkelinx die de verzuurde mentaliteit tegen Vlamingen preekt.....met gevolg
Verwezen ons naar en ander hotel, belden en boekten daar en kamer voor ons in de Regio Lessive!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden