Discussie: Nieuwe webstek NSV!
Los bericht bekijken
Oud 8 januari 2008, 21:51   #17
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HFV Bekijk bericht
Omdat dat van origine Vlaamse gemeenten zijn, net zoals Voeren al altijd een Vlaamse gemeente is.
Dan kruist u de degens met Jan Van den Berghe op dit forum, die al meermaals al vlaamsnationalist ander bekampt heeft als het op die gemeenten aankomt. Moeskroen bijvoorbeeld heeft een heel lange Romaanse traditie, het is toch enkel en alleen bij Vlaanderen geweest omdat de heersers die die lijn trokken zich niet veel aantrokken van de taalsituatie (net zoals Voeren bij Luik was ipv Limburg)

Citaat:
Wat mij betreft niet, hoogstens faciliteiten die snel dienen uit te doven.
Maar wat NSV betreft?


Citaat:
Neen. De faciliteiten hebben lang genoeg geduurd, je zou denken dat de franstaligen toch tijd genoeg hebben gehad om zich aan te passen aan hun nieuwe thuishaven.
Als jij in pakweg Waver gaat wonen wordt er ook van je verwacht dat je je aanpast aan de taal die ginds gesproken wordt. Je gaat toch niet verwachten dat de administratie zich aan jou moet aanpassen?
Dat eisen is gewoon taalimperialisme.
Ik zie zelf de verfransing niet graag gebeuren, maar het afschaffen van die faciliteiten zal gewoon nooit doorgaan, dat weten jullie zelf ook!
Citaat:
Staat er dan ergens dat dat niet zo zijn?
Neen, en er staat ook nergens dat ze dat wel zijn. Bij deze herhaal ik de vraag : zijn homoseksuelen welkom bij jullie vereniging?
En zijn er op dit moment homoseksuelen bij?
Citaat:
Wij zijn volksnationalisten, het is dan ook logisch dat wij de volksnationale bewegingen in die landen ten volle steunen. De onderdrukte volkeren in die landen hebben het volste recht om hun eigen staat te vormen of in het geval van Noord-Ierland terug aansluiting te zoeken bij Ierland. Dus ja, we vinden dat Baskenland onafhankelijk hoort te zijn,
Met welke grenzen?

Citaat:
dat Palestina vrij hoort te zijn
Met welke grenzen?
Citaat:
en dat Noord-Ierland een deel is van Ierland.
Maar waarom staat dit dan niet op de site?
__________________
Steun Oranje-Blauw!

Laatst gewijzigd door evilbu : 8 januari 2008 om 21:53.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden