Los bericht bekijken
Oud 3 juli 2017, 15:49   #40488
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rotterdammer Bekijk bericht
Wanneer we langs de fabriek rijden, waar de tekst "Ssst... hier rijpt den Duvel" dan nemen we altijd nederig een beetje gas terug. Een studententijd zonder Duvel was als een ei zonder zout (maar wel met mate he, zowel den Duvel als het zout )

Met Frans heb ik helaas nooit wat te maken gehad, vrijwel enkel Engels of Duits. Duits ben ials taal enorm gaan waarderen. Toen ik hier twintig jaar geleden naartoe verhuisde, bracht ik een dikke plunjezak met vooroordelen mee. Die is nu toch wel leeg geworden. Duitsers vormen minstens een net zo'n veelkleurige mozaïek als de Noorderlijke en de Zuiderlijke Nederlanden tezamen. Rijnlanders in NRW staan cultureel veel dichter bij Limburgers en Luxemburgers dan bij Berlijners of de mensen uit Mecklenburg-Vorpommern. Zoals DE Nederlander niet bestaat, bestaat ook DE Vlaming, DE Hollander, DE Fransman en DE Duitser niet. En dat is ook goed zo.
Ik heb jarenlang met Duitsers mogen werken. Hun collegialiteit en enthousiasme voor mijn vakgebied was enorm. Kan mij geen betere collega's wensen. Waar ze ook vandaan kwamen trouwens. Viel mij alleen op dat mensen uit de Saksische gebieden en Mecklenburg Vorp. doorgaans minder nerveus en opgefokt waren dan uit NRW.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden