Los bericht bekijken
Oud 25 september 2017, 17:34   #26
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Nog even en we gaan beginnen over welke acteur nu de beste James Bond speelt. (edit: profetisch blijkbaar, aangezien je zelf naar bond verwijst na je edit. Zelfs Bonds personage, en zijn omgang met vrouwen is geëvolueerd met de tijd)
De laatste keer dat ik keek (gisteravond, Quantum of Solace) was Bond nog altijd de vent in het strakke pak die vrouwen versierde aan de lopende band en geen zwarte lesbische in een broekpak of een andere feministisch ideaalbeeld.

Ik vind dat Benedict wel een heel goed punt heeft als hij de overdreven marketing aankaart, de Suits die alles om zeep helpen, de doorgeslagen feminisering waarbij de mannelijke man meer en meer in het verdomhoekje wordt gezet.
Misschien heeft hij ook wel een persoonlijke reden maar dat doet niets af van de validiteit van zijn punten.

Het verval van masculiniteit, op alle vlakken, is iets waarover ik mij enige zorgen maak.
Het vervangen van de goed gecaste Benedict door een vrouw die geen seconde geloofwaardig was in diezelfde rol, is het zoveelste symptoom van dat probleem, net als het feit dat in de nieuwe serie de vrouwen de echte sterke figuren zijn en de mannen over het algemeen zwak of 2de rangs.

Het is een uiting van een grotere trend met echte impact.

https://www.theguardian.com/lifeands...oys-are-a-mess

Citaat:
Zimbardo tells me about how he recently took part in a documentary about boys called The Mask You Live In. Directed by Jennifer Siebel Newsom, it’s a sequel to her film Miss Representation, about the false depictions of women in the media. In one scene, a US school teacher gives a group of boys each a circular piece of paper. On one side they write what their image is, and on the other what they are feeling. Then they scrunch up the paper and throw it to another kid. “What they said was all the same,” recalls Zimbardo. “On the outside it said: ‘Tough. Fearless. Kick your ass.’ And on the inside: ‘Lonely. Sad. Got no friends.’ Each boy was stunned that the others felt the same way. I think it’s what it’s like for boys now – they’re in a terrible state and I can’t imagine that it’s going to get better any time soon.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden