Los bericht bekijken
Oud 1 december 2017, 20:03   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles Bekijk bericht
Wallonië is een andere wereld als het op verkeersinfrastructuur aankomt.
De luxe start reeds bij hun beste vriend en goede buur Brussel.
Als je richting Wallonië rijdt : alle tunnels 70 km/u en direct op de autostrade, naar vlaanderen= 50km/u + lichten.

Ik kom wekelijks in héél wallonië en de ergste files zijn Namen en Luik in de spits (maar dit tipt niet aan Gent of A'pen).
S'morgens en s'avonds richting Luxemburg door de belgskes die grof gaan verdienen, maar daar gaat nu een pendeltrein komen richting luxemburg om dit stuk te ontlasten en tegemoet te komen aan de pendelaars.

In tegenstelling tot Vlaanderen (dat stilstaat op gebied van wegenbouw buiten een totaal overbodig stukje autostrade van 12 km) innoveert men ook de wegen nog in Wallonië en legt men er aan waar het effectief nodig blijkt (o.a. ring rond Soignies..).
Het wordt er wel tijd want sommige wegen zijn in super slechte staat.

Anders gezegd...ons belastinggeld wordt er goed besteed
Idd, en in Luik hebben ze de E25-snelweg onder de Maas en deels stad doorgetrokken, dat zie ik in Vlaanderen nog niet zo rap gebeuren...

Soit, Vlaanderen heeft bijna het dubbel aantal inwoners van Wallonië maar als ik me niet vergis qua snelwegrijstrookcapaciteit en expresswegen (autoweg en 2+2) zelfs meer dan Vlaanderen. Wallonië is wel groter, maar trek je er de rustige oostenlijke Ardennen af, scheelt het niet veel.

Laatst gewijzigd door Micele : 1 december 2017 om 20:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden