Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2006, 19:26   #1
armando
Schepen
 
Geregistreerd: 25 maart 2006
Berichten: 450
Standaard VLAAMS BELANG racistisch : laat me niet lachen

“WIJ ZIJN GEEN RACISTEN”

Helft Deurnese fractie Vlaams Belang heeft vreemdelingen in directe familie

Ik heb slecht geslapen de voorbije nachten, niet omdat ik met een schuldgevoel zit, wél omdat ik mij erg het lot van de families van de onschuldig vermoorde Afrikaanse vrouw en het tweejarige kindje heb aangetrokken, en omdat ik het moeilijk heb met de hetze en de haatcampagne die momenteel tegen mijn partij en mijn partijgenoten wordt gevoerd.
Het is hard om steeds maar te moeten horen dat wij haat prediken en racisme verkondigen, terwijl dit helemaal niet het geval is. Ik ken het Vlaams Blok/Belang zeer goed. Ik heb het als journalist jarenlang geobserveerd, ik heb lange en intense gesprekken gehad zowel met de kopstukken van de partij, als met honderden gewone militanten en kiezers. Begin 1999 zette ik de stap naar de partijpolitiek en trad ik toe tot het toenmalige Vlaams Blok.Talrijke vergaderingen, meetings, bijeenkomsten, feestjes enz. heb ik bijgewoond. Als ik ervan overtuigd was dat het Vlaams Belang zich gedraagt als een racistische partij, dan zou ik geen minuut langer in deze partij kunnen functioneren, en met mij velen in mijn omgeving.
In Deurne, waar ik mijn thuisbasis heb en waar het Vlaams Belang in 2000 met 37,9 procent de hoogste score ooit voor het Vlaams Belang behaalde, bewijzen wij met onze afdeling en onze verkozenen van het Vlaams Belang elke dag weer opnieuw dat wij geen racisten zijn, en de mensen weten dat. Maar liefst de helft van de fractieleden van het Vlaams Belang in de districtsraad van Deurne, waar wij de grootste fractie zijn met 11 van de 27 verkozenen, heeft vreemdelingen in de eigen directe familie, en daarmee doen wij veel beter dan alle andere partijen in Deurne.
Om dat te bewijzen som ik ze hier even op. Raadslid en lerares aardrijkskunde Trix Vanderplasschen is gehuwd met een Zuid-Amerikaan, en thuis in het gezin wordt meer Spaans dan Nederlands gesproken. De dochter van een ander raadslid, Sonja Belmans, is gehuwd geweest met een Afrikaan, en heeft schattige gekleurde kindjes. De zoon van raadslid Frans Crauwels, een gewezen machinist op de sleepboten in de haven, is gehuwd met een Afrikaanse uit Ghana en woont midden in de multiculturele Seefhoek. Raadslid Roland Jennes, die pas gepensioneerd is van een loopbaan op de luchthaven van Deurne, is gehuwd met een Aziatische en heeft twee leuke kindjes. En ten slotte is er uw dienaar, die eveneens gehuwd is met een Aziatische, waarmee ik over enkele maanden mijn twintigjarige huwelijk hoop te vieren, samen met onze bijna 14-jarige dochter.
Dat zijn dus 5 van de 11 raadsleden in Deurne die met veel liefde vreemdelingen hebben opgenomen in hun familie. Dat doe je toch niet als je racistisch bent? Nog altijd heb ik er geen spijt van dat ik een tijdje geleden mijn nek heb uitgestoken om een jong gezin afkomstig uit Kazachstan te helpen om aan verblijfspapieren te geraken. Het asielzoekersgezin is al 6 jaar in België en wacht al die tijd op erkenning. Intussen is een paar weken geleden het tweede dochtertje hier geboren, Sofie heet ze. Ik hoop dat ze kunnen blijven, ze verdienen het, ze doen hun best om Nederlands te spreken, ze werken allebei, ze passen zich aan en ze zijn niemand tot last. Men had dit gezin moeten repatriëren onmiddellijk nadat hun eerste asielaanvraag was afgewezen. Maar men liet hen in het land. Nu is het te laat om ze nog uit te wijzen. Illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers moeten zo snel mogelijk worden gerepatrieerd naar hun land van herkomst, maar een individuele regularisatie om humanitaire redenen moet kunnen, al moet het de hoge uitzondering blijven op de algemene regel.
Waar wij met het Vlaams Belang terecht voor staan is voor een korte, efficiënte en rechtvaardige asielprocedure, waarbij snel de economische gelukzoekers van de echte politieke vluchtelingen worden gescheiden. Wie om zijn etnie, geloof of politieke overtuiging in zijn land wordt vervolgd, moet hier asiel kunnen krijgen, maar dat gaat slechts om een paar duizend mensen per jaar. Waar wij voor staan is voor de strijd tegen de mensenhandel, tegen de schijn- en gedwongen huwelijken. Waar wij voor staan is voor een correcte toepassing van de immigratiestop van 1974, die niet op een grootschalige wijze mag worden omzeild door het meest uitgebreide recht op gezinshereniging ter wereld. Waar wij voor staan, is voor de afschaffing van de snel-Belgwet, die in zes jaar tijd ongeveer 300.000 vreemdelingen de Belgische nationaliteit gaf, mét het uitgebreide recht op gezinshereniging, zonder dat men ook maar enige voorwaarde stelde (men moet de landstaal niet spreken, men moet geen job hebben, geen opleiding, geen inkomen) terwijl men zelfs niet kon controleren of het al dan niet om bonafide mensen ging. Dit alles is nefast voor de samenleving, die een conflictmaatschappij dreigt te worden en het voor een stuk al is.
We moeten dan ook dringend het roer omgooien, en ons richten op een land als Denemarken, dat op een menselijke maar correcte manier het immigratieprobleem heeft aangepakt. Voor een onafhankelijk Vlaanderen, zie ik het Deense model dan ook als een rechtvaardig en na te streven voorbeeld.

Guido Tastenhoye
Volksvertegenwoordiger

Voila en dat is de waarheid,mijn vrouw en ik volgen ook deze vergaderingen op de voet en ken deze mensen zeer goed.
Dat het lijkenpikkerij is van paars weten de mensen nu al ge hoort ze er zelf over spreken op restaurant,en horeca,het zou me niet verbazen dat paars zich flink in de voeten heeft geschoten met hun demonisering van 1 miljoen kiezers,en daar zullen ze de afrekening voor krijgen op 8 oktober dit jaar.
armando is offline