Discussie: De ideale wereld
Los bericht bekijken
Oud 8 september 2005, 23:04   #56
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Hei Duvelke Ik weet niet meer of wij al eens gesproken hebben. In ieder geval zou het kunnen dat de mensen verdwijnen.

Hetzij omdat ze zichzelf opblazen in een nieuwe, allesvernietigende wereldoorlog,
hetzij omdat er een zodanige technowetenschappelijke evolutie zal optreden dat de mensen geïntegreerd worden IN machines (de CYBORG) of volgestopt worden MET hulpmiddelen (microchips, niet-melioratieve prothesen, pacemakers, databestanden,...), zodat hun leven totaal zal verschillen van dat van ons.

Indien de Mensenzoon zich manifesteert op Aarde, wie zegt dat de Mensenzoon (Cyborg of supercomputer) niet de opvolger zal zijn van de MEns ? Een techno-evolutionaire mutatie die de mens op den duur zal laten verdwijnen of uitsterven.
We zijn nu, na miljoenen jaren de evolutie te hebben ondergaan, stilaan op het punt aangekomen dat we onze evolutie zelf kunnen gaan sturen. En dat zal idd met micro-chips e.d. zijn. De mens zal echter altijd overheersen omdat hij het uitgangspunt is, de micro-chips zijn de gecontroleerde evolutie. De machines worden geïntegreerd in ons lichaam, niet omgekeerd. We blijven mensen.
Of dan alles beter zal worden valt nog te bezien. Maar niet door ons waarschijnlijk...
P.s. De dag dat de Mensenzoon zich manifesteert op Aarde eet ik mijn lul op.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden