Los bericht bekijken
Oud 12 augustus 2017, 23:27   #188
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ja, dat heb je natuurlijk altijd met gemiddelden : een groot aantal komt daar niet aan toe. Maar ik vind als algemene regel dat (in welk land ook) de vergoeding van politici (zeg maar verkozenen) niet hoger mag zijn dan het gemiddeld inkomen van hun landgenoten. Eerste ministers en presidenten incluis.

Nou ja, wie mocht vinden dat ik niet geschikt ben voor de grote politiek heeft het ongetwijfeld juist voor : ik weet wel zeker dat ik daar te eerlijk voor ben.
Ieder zijn meug Gwylan. Van mij mogen politici wel meer verdienen dan een "modaal" inkomen. Het probleem is dat ze daar bijlange niet, en nooit, genoeg aan hebben. Hoe langer ze in de politiek zitten, hoe beter ze de weg kennen, en hoe gulziger ze graaien.

Ik twijfel er niet aan dat jij te eerlijk bent voor de politiek. Eerlijk zijn lijkt mij echter gemakkelijker voor mensen die er warmpjes inzitten dan voor mensen die het met een écht modaal inkomen moeten rooien. Dat is geen 2100 euro per maand, maar goed de helft, of zelfs minder. Het is geen toeval dat er ook vandaag nog armoede bestaat in het "rijke" Belgique, en dat ze zelfs stijgt. Er bestaan ook vandaag nog mensen die zich nooit een restaurantbezoek kunnen permitteren of zullen kunnen veroorloven. "Arme luizen" waar opscheppers zoals DucDEngien/Aynerand op neerkijken.
Daartegenover staan politici zoals Verhofstadt, De Gucht en Michel. Het contrast tussen hen en de "arme luizen" die zij beweren te vertegenwoordigen kan niet groter zijn.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden