Discussie: Creationisme
Los bericht bekijken
Oud 27 april 2017, 07:11   #234
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik heb nog nooit een matrix om mij heen gezien, wel een ontwikkelde wereld en cultuur.
Wel, je zit er in.
Citaat:
Toch zijn de krachten van de microkosmos veel sterker en daar komen die krachten ook eigenlijk vandaan.
Fout dus: de microkosmos is veel en veel hoger ontwikkeld dan de macrokosmos.
Ja en neen. Want wij kunnen maar weinig zien. De meeste invloeden spelen zich af in delen waar het naakte oog niet kan zien.
Ik zou niet durven zeggen het ene is meer dan het andere. Wel merk ik op dat beide afhankelijk van elkaar zijn. Het speelt zich af in de microwereld, maar zij vormt wel in haar geheel de macrokosmos. De microkosmos is eigenlijk de macrokosmos in eenheid.
Citaat:
Neen hoor: het lagere komt in de eerste plaats uit het hogere voort en niet andersom.
Ouders brengen kinderen voort en niet andersom.
Zou best kunnen.
Citaat:
Het hele systeem is eeuwig, maar toch zit daar ook een constante evolutie in en die loopt van de microkosmos naar de macrokosmos toe.
Goed om dat te beseffen anders zul je nooit begrijpen hoe de kosmos werkelijk in elkaar zit en hoe de evolutie zeer goed verklaard kan worden met mijn atoomtheorie.
Ja, maar de ware aard zullen wij daar wellicht nooit van uitdokteren Harrie.
Misschien in het hiernamaals, maar tijdens ons leven zal het mysterie eeuwig rechtop staan.

Laatst gewijzigd door Peche : 27 april 2017 om 07:12.
Peche is offline   Met citaat antwoorden