Los bericht bekijken
Oud 18 november 2012, 10:59   #8
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Om dan te bedenken dat volgens de laatste Gallup peiling (06/2012) zo'n 47% van de bevolking in de VS deze debiele onzin kritiekloos slikt. Heel beangstigend.

Doe me opeens ook denken aan die Nederlandse Minister van Onderwijs die enige jaren geleden pleitte om Intelligent Design "een plaats te geven in het onderwijs" dit in het kader van het zogenaamd "vrij onderzoek".

Een Minister van ONDERWIJS nota bene!

Het is soms om moedeloos van te worden.
Ik ben zelf niet gelovig, en denk ook niet dat de wereld enkel sinds 6000 jaar bestaat, maar eigenlijk zie ik niet goed in waarom wetenschap en godsgeloof niet samen kunnen gaan ? In zowel het één als het ander is er meer " geloof " dan " bewijs ".
Er is zovéél dat wij nog niet weten. En misschien zijn er ook dingen die we wel denken te weten, en die binnen een paar jaar weerlegd gaan worden...
Bij velen heeft het " geloof in de wetenschap " gewoon " het geloof in god(en) " vervangen.
En dat van de duivel die de meester van onze wereld is, en de stichter van de RKK, dat is ook niets nieuw : de Catharen geloofden dat reeds.
Tot slot : iemand die gelooft in god & duivel, zou toch tot de conclusie moeten komen dat onze wereld volledig in handen van de duivel is, als je zo een beetje nagaat wat er allemaal gaande is sinds de laatste 5000 jaar geschiedenis, en vooral sinds de laatste ontwikkelingen ( atoombommen, biologische oorlogsvoering, genetische manipulatie, verregaande vervuiling, het planetair financiel schrikbewind )...
Je zou voor minder ( bij)gelovig worden.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden