Los bericht bekijken
Oud 25 november 2002, 13:37   #19
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

De praktijk van het dopen van kinderen bij de geboorte is absoluut onaanvaardbaar. Ik ben zo het slachtoffer geweest van een bijna-verdrinking-met-als-doel-spirituele-wedergeboorte (of wat moet ik me daar bij voorstellen) en ben nu dus officieel lid van de katholieke kerk, een organisatie waar ik totaal niet achtersta (zelfs een grondige haat voor heb), ik maak nu deel uit van een systeem van totalitarisme, oerconservatisme, despotisme, hypocrisie en wat nog allemaal, een systeem met het bloed van eeuwen vervolging en onderdrukking aan de handen, een systeem waar ik mij totaal niet in vind.

De praktijk van het 'inwijden' van mensen op zeer jonge leeftijd is gewoon zinloos, maar het wordt wel getolereerd. Wat betreft doopsel en vormselfeesten, doen zelfs de kledingketens uitvoerig mee (u weet wel, communicantenkledij). Maar u zou de reacties moeten zien als morgen bleek dat er ergens één kind op zesjarige leeftijd al was ingelijfd in bijvoorbeeld -ik zeg maar wat- de Hare Krisjna beweging. Dan komen de 'gevaarlijke' sektes en het 'hersenspoelen' weer boven. Is er een verschil met het doopsel?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden