Los bericht bekijken
Oud 15 november 2002, 16:45   #15
Makkie
Lokaal Raadslid
 
Makkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 335
Standaard

Er zijn verschillende topics op dit forum waarin mensen pleiten voor een migratiestop, terugkeer van migranten en dergelijke.
Het spijt me voor deze mensen, maar zij leerden niets uit de geschiedenis. Reeds van in de oertijd trokken mensen naar gebieden waar zij dachten dat het beter leven was. Denk ook aan de Hunnen, de Vikingen, de Germanen, de Ieren nog niet zo lang geleden, enz.
m.a.w. Migratie is van alle tijden en in de toekomst zal dit enkel nog toenemen door de steeds groeiende mobiliteit en de groeiende ongelijkheid in de wereld. Ook milieuproblemen zullen steeds grotere vluchtelingenstromen op gang brengen. Vooral waterschaarste wordt een nijpend probleem.
De enige antwoorden die kunnen gegeven worden om migratie enigzins te beperken zijn:
- structurele ontwikkelingshulp
- aanpakken van mensensmokkelaars
- kordaat aanpakken van misbruiken (bv. schijnhuwelijken en dergelijke)

Het leger inschakelen, zoals Welvaart en Veiligheid voorsteld , om "illegalen" op te sporen is gewoon grotesk. In zo'n "politiestaat" wil ik niet wonen.
Ik heb het elders ook al geschreven: Fort Europa is net zo min een optie als Open Grenzen.

Natuurlijk ben ik het wel eens met zij die pleiten voor integratie (zeker geen assimilatie!!). Het is in het eigen belang van de allochtonen dat zij de taal leren en zich houden aan onze wetten. Ze verplichten om te verwestelijken, gaat mij echter te ver. We moeten er trots op zijn dat hier godsdienstvrijheid is en iedereen heeft recht op zijn eigen cultuur. Dat zoveel migranten zich terugplooiden op zichzelf heeft net te maken met de muur waartegen ze botsten. Nog altijd worden migrantenjongeren gediscrimineerd op de arbeidsmarkt. Het is net op het vlak van integratie dat de grootste fouten gemaakt zijn in het verleden.

Dat mensen blijven pleiten voor het aannemen van de Belgische nationaliteit in ruil voor stemrecht blijft mij verbazen. De mensen die hier belasting betalen, zijn al lid van de club. Wat stelt nationaliteit nog voor als het maar een vodje papier is? Dat onze Nederlandse vriendin hier weinig problemen ondervond, is nogal wiedes. De Nederlandse migranten zijn de grootste groep en bovendien worden zij niet gediscrimineerd op basis van huidskleur, godsdienstige overtuiging of culturele verschillen.
Welvaart en veiligheid schreef
Citaat:
De nefaste snel-Belg-wet is de schuld van die extreem-linkse groenen én van het feit dat de liberalen bereid waren hun beloften uit 1999 inzake strenger migratie- en asielbeleid volledig en onvoorwaardelijk in te slikken. De groenen misbruiken het milieuthema enkel als lokvogel om zoveel mogelijk (naïve) kiezers te winnen. De groenen zijn in werkelijkheid "wolven in een groene schaapsvacht" die er alleen maar op uit zijn onze westerse samenleving compleet te ondermijnen.
Mis hoor, de snel-Belg-wet is er gekomen omdat de glibberalen schrik hadden van hun eigen achterban. Als het op echte vrijheid op aan komt, krijgen ze schrik. Zij willen vrijheid zolang het henzelf goed uitkomt. De Groenen zijn in de regering gekomen omdat zij de enige echt grote winnaars waren bij de vorige verkiezingen én omdat CD&V (toen nog CVP) te lang aan de macht was geweest en te lijden had onder de arrogantie van de macht. Dit was voor een meerderheid van de bevolking en van de politici het sein om hen er eens buiten te houden.
Van de Groenen kan men op zijn minst zeggen dat ze de moed hebben om verder te kijken dan hun neus lang is. Zij zijn eigenlijk de enige echte globalisten.

Ten slotte nog een vraagje aan Welvaart en Veiligheid. Is dit een eenmansactie of een nieuwe beweging/ partij?
In geval van het laatste zal ik er nooit voor stemmen. Ik richt dan wel zelf een partij op: Welzijn en Veiligheid. Te grote welvaart zorgt enkel voor egoïsme.
Makkie is offline   Met citaat antwoorden