Los bericht bekijken
Oud 23 december 2019, 13:07   #3
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Mensen die voor de wachtuitkering zijn, zijn ver heen. Om een zeer klein aantal jongeren in problematische thuissituaties te helpen verkloten ze de drijfveer van een grote massa jonge mensen.

Ik heb het zelf zo dikwijls zien gebeuren. Terwijl ik alle werk aannam waar ik mijn hand op kon leggen zag ik enkele jaren later hoe de meeste jongere vrienden thuis op hun luie reet bleven zitten computerspelletjes spelen vermits ze rondkwamen met wat ze door de toen net geïntroduceerde wachtuitkering ontvingen. En velen zijn dat de rest van hun loopbaan zo blijven doen. Wachtuitkering - doppen - gedwongen werken - doppen - gedwongen werken - doppen ... .

Men kan het geld dat men aan de wachtuitkering spendeert veel beter investeren in de probleemgevallen, de jongeren die op straat terecht komen. Dat extreem links alles op alles zet voor de wachtuitkering is gatachterlijk en ronduit crimineel. De wachtuitkering is een ramp. Kan er niemand een WB oprichten in Wallonië ? Het is dringend of het land barst.
In België wordt iedereen die werkt of wil werken gestraft.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden