Los bericht bekijken
Oud 3 oktober 2017, 04:17   #60
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Dus als je Vlaanderen wil afsplitsen van Belgie, roep je een referendum af in Vlaanderen: de meeste NVA'ers en Vlaams Belangers zullen wel gaan stemmen, de anderen veelal niet en als de meerderheid van zei die hebben deelgenomen aan het referendum ja heeft gezegd op de onafhankelijkheid van Vlaanderen roep je eenzijdig de ontafhankelijkheid uit en zeg je dat dit de democratische wil is van het volk? Dat is wat men eigenlijk aan het doen is in Catalonie. Je kan ditzelfde doen met elk mogelijk topic: telkens er zich een onderwerp aandient en je hebt een klein clubje met een gelijklopende mening, organiseer je onder dat clubje een referendum waarvan je op voorhand weet dat de meerderheid van de deelnemers aan het referendum jouw standpunt zullen onderschrijven en er dus zullen voor zorgen dat je jouw standpunt als democratisch legitiem kan propageren.
Uw stelling klopt totaal niet! er zijn 43% kunnen gaan stemmen in Catalonië en daarvan hebben er 90% voor Catalonië gekozen.

In Catalonië eisen ze daarom niet de onafhankelijkheid maar dialoog ten gronde!

Wie is er dan democratische bezig, Catalonië toch wel zeker!!! Tegenover en dictatoriaal MACHTWELUSTIG Spanje!!!!

Europa en hun complete aanhang is totaal gebuisd op het vlak van mensenrechten
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden