Los bericht bekijken
Oud 14 juli 2017, 10:17   #6913
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Drosamadaris




Citaat:
Dat is absoluut beter dan het Belgische systeem;
Dus een maand op voorhand moeten boeken om een betaalbaar ticket te kunnen boeken is beter dan het Belgische systeem? Ik stel voor dat we dat eens voorleggen aan de gemiddelde Belg...



Citaat:
en vooral, het is een pak goedkoper voor de UK maatschappij, dan de NMBS is voor de BE maatschappij.
Het Britse spoor is 40% duurder voor de belastingbetaler dan de Duitse, etc. spoorwegen die in staatshanden zijn.


Citaat:
En daarbovenop is het dan ook nog eens goedkoper voor de reiziger zelf, en dat voor een trip die quasi twee keer zo lang is.
Het tarief van 10 pound voor 170 km., dat je slechts kan bekomen na een maand op voorhand te boeken, en uiteraard buiten de spits, is inderdaad iets goedkoper (maar niet veel goedkoper) dan de volle prijs voor dezelfde afstand in België. Een volle prijs die slechts 6% van de Belgische reizigers betaalt. (de meeste zullen een railpas gebruiken, kan het hele jaar door gebruikt worden, en staat niet op naam, iedereen kan een lijntje invullen)
Dus als je iets goedkoper wil uitkomen dan het volle tarief in België, moet je een maand op voorhand boeken.
U kunt daaruit de conclusie trekken dat de Britse prijzen lager liggen dan in België... de wereld is vrij, ik kan ook zeggen dat de Keniaanse politie een groot voorbeeld is voor Belgische... . Ik stel voor dat iedereen die dit leest daar zelf een eigen conclusie uit trekt...


Citaat:
Die goedkopere tarieven bestaan daar ook, en die komen zelfs goedkoper uit dan jouw goedkopere tarieven bij de NMBS. Zie boven, uiteraard .
Ik ben eens benieuwd...
Bij de NMBS heb je railpas, senior tarief, go pas, weekendbiljet, summerdeal, b-dagtrip, de vele sociale tarieven (WIGW, grote gezinnen, etc.) enzovoort.
Je kunt ze hier vinden:
http://www.belgianrail.be/nl/vervoer...biljetten.aspx
http://www.belgianrail.be/nl/vervoer...n/korting.aspx



Citaat:
Dat jij verder claimt dat bijna niemand normale tickets neemt, boeit geen hond. Niet alleen onderbouw je dat niet, het doet er verder domweg niet toe aangezien je claims er domweg over gingen dat de NMBS goedkoper is dan British Rail. Quod non
.

Ik denk dat dat de gemiddelde reiziger WEL boeit, dat ze veel goedkoper kunnen reizen. En ook de directie, omdat ze veel minder winst maken.
Maar zelfs de volle tarieven zijn nog steeds een pak goedkoper dan in het VK. Tenzij je een maand op voorhand boekt, dan is het VK iets goedkoper dan de volle prijs die 6% van de Belgen betaalt als ze wanneer ze maar willen de trein nemen.

Quod erad demonstrandum.




Citaat:
Jij claimt dat je interne statistieken hebt, maar dat bewijst niets .
Nee, die link kan en mag ik hier niet posten.
Maar wie betaalt nu de volle prijs als ze net zogoed veel minder kunnen betalen. Voor dezelfde trein, daar hoeven ze geen maand voor te wachten.
Enkel mensen die zelden de trein nemen en toeristen. (maar zoals ik al zei de meeste toeristen kennen die promotietarieven ook al)




Citaat:
En verder doet dat er zelfs niet eens toe, aangezien je claim dat de NMBS goedkoper is, intussen al etterlijke keren onderuit gehaald is.
Ah ja? Ik laat die conclusie over aan de lezer van deze conversatie...
Je bent trouwens de enige die dit beweert. Uw "medestanders" zoals Zwitser geven toe dat het Britse spoor (veel) duurder is, maar ze vergoelijken dat door te wijzen op de sterke vakbonden, de inefficiëntie, de oude infrastructuur, en de zogezegd veel betere dienstverlening.

Citaat:
Ah kijk, de Goebbels schiet weer in actie. Drosamadaris is een zeveraar, of toch minstens op de piek-uren
Maar euh, laat ze gerust klikken; ze zullen opnieuw een leugen spotten: om 4h ’s middags betaal je 44.7£...
Ja, maar vanaf 4.45 (de meeste pendelaars kunnen nooit om 4 u is het station zijn) betaal je wel degelijk 102 pound. Overigens 44 (53 euro of zo) pound voor enkel tweede klas is nu ook niet bepaald goedkoop he...
Met ryanair geraak ik daarvoor aan de andere kant van Europa.




Citaat:
As said, die he je in UK ook, en dan betaal je nog minder dan jouw fameuze 7.7€ voor die trip nar Paddington naar Bristol
OK, graag referenties... Waar vind ik de promo tarieven waar je voor minder dan 7.7 euro tussen 2 Britse willekeurige steden kunt reizen? (promotarieven dus, geen sociale tarieven, want die zijn in België nog een pak goedkoper)


Citaat:
Daarmee dat alleen al de subsidie aan de NMBS meer kost aan de maatschappij, dan British Rail in zijn totaliteit kost aan de UK maatschappij. Zie boven, what else...
Daar bestaat nogmaals geen enkele studie van. Enkel uw dikke duim als bron.
Ik heb hierboven verschillende studies aangehaald die bewijzen dat het Britse spoor 40% duurder is voor de belastingbetaler dan in Duitsland, Nederland, etc.





Citaat:
Ook dat gaf ik eerder al aan voor de leugen die het is: de kost is 17.4€; dat is wel degelijk meer dan 17€.
Ah ja, die 40 cent zullen het verschil maken hé.



Citaat:
En nog een leugen.
Oostende Arlon kost je enkel 21.90€; ook dat is meer dan 17€.
Ik heb gezegd, "vergelijkbaar".
Oostende Arlon dat is 300 km. Ik durf niet eens te raden hoeveel je in het VK betaalt voor 300 km.Wel dat is vergelijkbaar met London Manchester.
Wel, het goedkoopste tarief is 83 £ (zo'n 100 euro) als je vandaag wil vertrekken. Vanaf 15 u wordt het 142 £ (zon 170 euro) enkel tweede klas, in de spits wordt het 169 £ (een goede 200 euro), enkel tweede klas.
Volgens de door U geciteerde website van national rail.

http://ojp.nationalrail.co.uk/servic...ep#outwardJump




Citaat:
Voor iemand die rechtstreeks of onrechstreeks voor de NMBS werkt en zogenaamd toegang heeft tot interne statistieken, moet je nogal veel assumpties maken, niet?
Waar ik kan, maak ik gebruik van statistieken, officiële websites en studies.

Citaat:
Yeah, so what? Jij stelde dat de NMBS goedkoper was, intussen is aangetoond dat dat niet zo is.
Dat is uw conclusie... ik denk dat je daar vrij alleen in staat...
Londen Manchester(vergelijkbaar met Oostende Arlon van afstand), vandaag te vertrekken, tussen de 100 en 200 euro...
Voor 450 euro boek ik meestal een retour Brussel-Nairobi of Brussel-Bangkok.



Citaat:
Jouw probleen dat je pertinent je eigen grenzen moet bijstellen en jouw probleen dat je pertinent services eist waar een ander dan blijkbaar maar moet voor betalen (gezien de grotere impact van de NMBS op de BE maatschappij).
Dat laatste is uw conclusie, die door geen enkele studie ondersteund wordt.
Daarentegen is gebleken dat het Britse spoor ook voor de belastingbetaler veel duurder is dan het Duitse, etc. systeem.

https://www.theguardian.com/world/20...pensive-europe

(the guardian is een van de meest gerespecteerde Britse kwaliteitskranten)

Deze studie uit 2017 vergelijkt de prestaties van de spoorwegen in Europa. Enkel gebaseerd op "quality, intensity and safety". Dus zonder de prijs voor reizigers of passagiers in beschouwing te nemen.
Dan zou je denken dat de Britten het goed doen, want ze betalen veel meer, maar zelfs dat niet.
Het VK staat iets voor België, maar ver na Denemarken, Zwitserland, Finland, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk. https://www.bcg.com/publications/201...nce-index.aspx
tomm is offline   Met citaat antwoorden