Discussie: De ideale wereld
Los bericht bekijken
Oud 13 september 2005, 22:52   #111
skailimiet
Vreemdeling
 
skailimiet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Ieder mens is vrij (of zou dat moeten zijn) om zich voort te planten. En lieftst nog zo vaak hij wil.
Om de populatie (!!) terug te dringen moeten we dus rekenen op aids, vogelpest, pokken of een ander dodelijk en niet te stoppen beestje.
En daar ben ik van overtuigd dat dat er nog aan zit te komen.
De natuur (en daar behoren ook virussen toe) is zelfregulerend. Een teveel van een soort wordt op één of andere manier teniet gedaan. De mensheid staat vroeg of laat ook zoiets te wachten.
En dan is het helemaal gedaan met de ideale wereld.
ieder mens zou moeten beseffen dat voortplanting niet iets is om te doen omdat : het mezelf gelukkiger zou kunnen maken of om de relatie te redden, of om eender welke reden dan ook, behalve uit een pure liefde van twee mensen die een kind als het summum van hun wederzijdse liefde ervaren. Misschien ook als je hormonen echt de pan uit swingen.
Dus ik ben niet voor meer btw op condooms, integendeel : geen btw ! Een sensibiliseringscampagne wil ik ! nu !
Het probleem is dat we de natuur vernietigen, aan een hoog tempo. De natuur denkt niet, het is een systeem met oorzaak en gevolg. We kunnen op zulke drama's niet rekenen, tot dusver maakt een half-miljard mensen niet veel meer verschil tov de gehele populatie.
__________________
water water water water WHOEHAAA een mosterdbad, snel !
skailimiet is offline   Met citaat antwoorden