Los bericht bekijken
Oud 22 september 2017, 10:50   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toelichting en rechtzetting:
- godsdienst is oplichting.
- een verhaaltje om de kinderen iets wijs te maken enz., is geen oplichting. Maakt wel deel uit van onze cultuur en geschiedenis. Wordt wel zwaar commercieel geëxploiteerd.
- Plop is geen oplichting. Wel commerce. Zware commerce.

Mijn woordgebruik, namelijk Europese islam, is niet zo accuraat. Ik zal voortaan het woord 'verlichte islam' gebruiken.
Het voornaamste kenmerk er van is dat de verlichte islamiet erkent dat in het maatschappelijke leven, de wet boven de godsdienst staat.
Blokkers moeten dus niet janken: zo'n mensen bestaan wel. Ze zijn nog lang niet talrijk genoeg, en er komen er veel te veel anderen binnen, maar ze bestaan.
U denkt dus dat het alleen maar 'blokkers' zijn die zo doomdenken? Twijfelachtig denk ik tegenwoordig.

Moslims zullen dan volgens mij hun blazoen een beetje moeten oppoetsen en uiteindelijk eens een kant durven kiezen om zo andere mensen duidelijk te maken dat het misschien wel kan die samenleving maar op huidig ogenblik is daar in de hele wereld niets van te merken dacht ik.

p.s. En zoals ik al eerder schreef kan mij dat niets schelen dat zij een boek naleven, wat ze thuis doen, wat ze dragen, welke taal ze spreken, welke godsdiensten ze willen beleven ...

Het respect moet wel van twee kanten komen in dit geval.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 september 2017 om 10:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden