Discussie: PVDA overplakt LSP
Los bericht bekijken
Oud 20 juli 2010, 21:31   #25
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
In Rumst zijn er (zoals het nog gebeurt) alleen plaatsen gereserveerd voor de burgerlijke partijen op de officiële borden. Er van uitgaand dat, als de gemeente ons geen plaats gunt, we onszelf wel kunnen bedienen, plakte ik er duchtig op los. Tot mijn verbazing en teleurstelling zag ik een paar dagen later dat PVDA op alle drie de officiele borden het nodig gevonden had om LSP te overplakken. Ze vinden he blijkbaar belangrijker om een (kleine) linkse stem te smoren dan om de burgerlijke partijen aan te pakken.

Ik heb getwijfeld, maar er toch voor geopteerd de PVDA-affiches ongemoeid te laten en de rechtse burgerlijke partijen aan te pakken. Omdat ik vind dat een arbeidersstem - zelfs al is het één met dergelijke praktijken - te schaars is om gesmoord te worden. Maar ik vind dergelijke partijen zeer laag van de kameraden van de PVDA, en ik hoop dat de leiding de plaatselijke afdeling erop zal aanspreken.

Voor alle duidelijkheid, het gaat om de borden in de Kapelstraat (Terhagen), Doelhaagstraat en Lage Vosbergstraat.
Ben je zeker dat het geen actie is van het Taalaktiekommittee om Franstalige affiches uit het Vlaamse straatbeeld te verwijderen?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden