Los bericht bekijken
Oud 13 december 2016, 00:59   #13
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het antwoord is simpel: omdat fascistisch rechts gepeupel zich in die tijden gesterkt voelde door de moffen en alles deed om een graantje mee te pikken. Dat er meer Joden in Antwerpen vertoefden dan elders in het land zal een factor geweest zijn zoals Schelfie zegt, maar ik blijf erbij dat zonder massale medewerking van vuile collaborateurs er heel wat minder Joden verklikt zouden zijn.

Daarom dat men dat VB in het cordon dient te houden. Niet alleen minimaliseren zij de holocaust, ze drijven er ook nog eens de spot mee. Ik zal nooit vergeten wat er toen destijds allemaal heeft plaatsgevonden.

En nu moet men niet afkomen met 'oh maar het VB is niet fascistisch, ze willen enkel de islam bestrijden en blablabla', want dat pakt niet bij mij. Het zijn gore racisten die ten tijde van WO2 onbeschaamd met de Duitsers meeheulden. En dit nu willen herhalen door kleurtjes te bashen (!)
Over wat de reden is waarom er meer joden uit Antwerpen werden gedeporteerd dan uit andere grote steden kan ik geen zinnig woord zeggen. Wel weet ik dat er meer joden uit Nederland werden gedeporteerd dan uit België, gewoon omdat de Nederlandse administratie secuurder werk leverde....

De TS vroeg
Citaat:
Nu blijkt dat Antwerpen proportioneel meer Joden op transport zetten richting Auswitch dan andere grote steden.

De vraag kan dan luiden: Hoe komt dat ?

Nu moet "rechts" zich niet meteen aangevallen voelen. Ik wilde graag een levendig en leerrijk debat. Er zijn toen gruwelen veroorzaakt over partij- en gedachtengoed-grenzen heen.
Een levendig en leerrijk debat en geen VB bashing.
In deelstaat Beieren was er een communistisch bewind aan de macht gekomen en dat zinde Hitler niet alsook al zijn directe medestanders ( Goebles, Göring...) niet en die waren allen uit Beieren. Vandaar de aversie vd Nazi's tgo het communisme.
Na de overwinning van het nazi bewind werd de ganse Gestapo gewoon indienst genomen door de Amerikanen omdat die de enigen waren die contacten hadden in de landen die in handen gevallen waren van Stalin.
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden