Los bericht bekijken
Oud 1 oktober 2003, 09:16   #13
???
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Berichten: 10
Standaard

aan tomb: ik ben helemaal geen Leefer, ik vind dat gewoon een goed initiatief omdat het een open linkse lijst is.

aan solidarnosc: het is nu éénmaal zo dat er nu nogal veel radicaal-linkse partijtjes zijn. Als die allemaal vasthouden aan hun manier (die toch niet zo vesrschillend is van elkaar) om hetzelfde doel te bereiken, dan komt er nooit iets deftigs uit de bus.

Volgens mij de ideale oplossing: alle mensen uit die partijen die willen samenwerken aan een radicaal links project stappen uit hun bestaande partij (want via de nu bestaande partijen zal het toch nooit lukken) en richten samen met anderen een basisdemocratische lijst op, dit wil dus zeggen dat binnen die lijst ieder zijn stem heeft, maar dat de oude partijtjes daar niet meer in de pap te brokken hebben...

Als er in de plaats van dit een soort kartel komt tussen die bestaande partijen zal toch iedere partij de macht naar zich toe willen trekken, en bv. ook blijven vitten wie nu de grootste aanhang heeft.

Als er in zo een open lijst (met marxisten, anarchisten, en andere antikapitalisten) mensen als individu (en niet als spreekbuis van hun partij) samenwerken, kan er heel wat gerealiseerd worden denk ik.
Dan zal het meteen ook geloofwaardig overkomen naar de kiezer!

Waarschijnlijk deelt u alweer mijn mening niet solidarnosc?
??? is offline