Los bericht bekijken
Oud 22 juni 2013, 15:15   #77
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Fout.

Een forum is anoniem. Als ik jou vanalles beschuldig, tegen wie ga je een procedure inspannen ? Klacht indienen tegen onbekenden ? Je doet maar, maar het zal niets helpen.
Nou, als een anoniemerd mijn anonieme figuur bekladt, dan zal ik er nog minder om malen dan in het geval we als bekende figuur opereerden.

Citaat:
Er is een oplossing, dat is het verplicht maken van naam, adres en andere contactgegevens zodat iedereen ziet met wie hij debatteert, maar als je dat zult invoeren zal je forum snel leeglopen. Het druist trouwens ook in tegen de geest van je Speakers' Corner forum.
Dat is dan het verschil met een live-speakers corner.


Citaat:
Je kunt mensen beledigen, intimideren, zwart maken of beschuldigen op 1001 manieren die probleemloos onder "vrije meningsuiting" vallen.
Als het anoniem gebeurt tegen een anonieme figuur is het vrij zinloos.
Het heeft trouwens niet echt met meningen ventileren over politiek en maatschappij te maken.
In die zin heb ik minder problemen met het censureren van scheldpartijen en persoonlijke aanvallen.
Hoewel ik nog nooit op het knopje drukt.
Wie scheldt, exposeert zichzelf als armoedig aan argumenten.

Citaat:
Het voorbeeld dat jij aanhaalt, valt onder laster en eerroof, en wordt in de praktijk niet zo veel vervolgd, de overgrote meerderheid wordt geseponeerd.


Het heeft trouwens niets met dit onderwerp te maken, hier gaat het over totale meningsuiting op een forum, iets waar ik om praktische redenen tegen ben.
Precies wat ik hierboven stelde: het heeft minder te maken met het uiten van meningen.
Mag ik er op wijzen dat jij het was die lastervoorbeelden als bezwaar aanhaalde tegen vrije meningsuiting?

Vertel me ook maar je andere praktische bezwaren.
Misschien kan ik ze uit de weg ruimen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden