Los bericht bekijken
Oud 22 januari 2009, 16:48   #57
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het hele fundament waar de staat Israël op gebouwd is, zit fout. Het is opgericht als een staat voor en door joden. Een land zonder volk voor een volk zonder land (zo wou toch de zionistische theorie).
Maar Palestina bleek geen leeg land te zijn.

Er zijn genoeg andere landen waarbij escallerende misdaden begaan worden, omdat de eigenlijke "staatsideologie" blijkt fout te zitten.
België werd opgericht als staat voor de Franstalige burgerij. Het zou "latine" zijn of het zou niet zijn. Net zoals de Palestijnen binnen de zionistische politiek aanzien werden als een stel lastigaards die botsten met de essentiële reden van bestaan van Israël, was dat zo met de Vlaamse boertjes die geen Frans praten.
Heel de repressie die de Franse staat uitvoerde (en nu nog) tegen etnische minderheden (Bretoenen, Basken, Vlamingen, Duitsers, Occitanen, om nog niet te spreken over de overzeese volkeren) komt voort uit het feit dat de Franse staatideologie (we zijn allemaal burgers van de Franse staat) geen onderscheid duldt. Moet ik nu "de Fransen" en wie nog allemaal labeltjes gaan opkleven? Ik leg liever de schuld bij structuren, apparaten en hun achterliggende ideologie, dan bij mensen of volkeren. Bijkomend voordeel is, dat je dan niet denkt dat het probleem op te lossen valt door een volk of een bevolking eventjes weg te zuiveren.
Ja... daar valt zeker wat voor te zeggen. Ik kan die invalhoek voor een groot stuk delen. Blijft natuurlijk dat de Palestijnen er dik gefopt uitkomen uit heel die zaak van de Joodse vestiging in Palestina. Niet alleen gefopt. Bestolen. Niet verwonderlijk dus de reactie van sommige Palestijnen.

Laatst gewijzigd door system : 22 januari 2009 om 16:51.
system is offline