Los bericht bekijken
Oud 22 januari 2009, 16:56   #59
ItalianStallion
Vreemdeling
 
ItalianStallion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2009
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het hele fundament waar de staat Israël op gebouwd is, zit fout. Het is opgericht als een staat voor en door joden. Een land zonder volk voor een volk zonder land (zo wou toch de zionistische theorie).
Maar Palestina bleek geen leeg land te zijn.

Er zijn genoeg andere landen waarbij escallerende misdaden begaan worden, omdat de eigenlijke "staatsideologie" blijkt fout te zitten.
België werd opgericht als staat voor de Franstalige burgerij. Het zou "latine" zijn of het zou niet zijn. Net zoals de Palestijnen binnen de zionistische politiek aanzien werden als een stel lastigaards die botsten met de essentiële reden van bestaan van Israël, was dat zo met de Vlaamse boertjes die geen Frans praten.
Heel de repressie die de Franse staat uitvoerde (en nu nog) tegen etnische minderheden (Bretoenen, Basken, Vlamingen, Duitsers, Occitanen, om nog niet te spreken over de overzeese volkeren) komt voort uit het feit dat de Franse staatideologie (we zijn allemaal burgers van de Franse staat) geen onderscheid duldt. Moet ik nu "de Fransen" en wie nog allemaal labeltjes gaan opkleven? Ik leg liever de schuld bij structuren, apparaten en hun achterliggende ideologie, dan bij mensen of volkeren. Bijkomend voordeel is, dat je dan niet denkt dat het probleem op te lossen valt door een volk of een bevolking eventjes weg te zuiveren.

Jani ik kan je volgen tot je begint over het feit dat je de Fransen dan ook plakkertjes zou moeten gaan opkleven. Ik denk dat de Isrealische situatie iets gecompliceerder is. Wat ik niet begrijp is waarom de Joodse staat op dit moment niet alles doet om net vredelievender te zijn dan de Palestijnen. Het geweld is toch vaak een wraakactie. De joden, zij die zo veel hebben meegemaakt tijdens de holocaust, zouden zich toch anders kunnen gedragen vind je niet? Maar misschien ben ik er te ver vanaf om hun psyche te kunnen begrijpen. Weet alleen dat dit geweld op veel kritiek botst en dit overal ter wereld. Ook vraag ik me af of de Israeli's rekening houden met het feit dat deze oorlog opnieuw honderden palestijnse militanten rijker zal worden. Deze oorlog is toch vragen om meer geweld?
ItalianStallion is offline