Los bericht bekijken
Oud 10 april 2003, 22:13   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Raf schreef;
Citaat:
Al die mensen die daar wereldwijd voor in aanmerking komen zullen ook wel niet allemaal naar België komen zeker? Ik denk dat er af en toe wel eens een paar in andere landen terecht komen ook...
Ons rechtssyteem is nu eenmaal zo opgebouwd dat men tegen een beslissing in beroep kan gaan. Dat het administratief apparaat vreselijk langzaam werkt, is te betreuren, maar dat is nog geen reden om de asielzoeker dan nog eens extra te straffen.
Nee maar de landen waar de procedure het gemakkelijkst is of gemakkelijker te omzeilen zullen er wel het meeste aantrekken.
Dat ons rechtssysteem zo opgebouwd is dat men tegen een beslissing in beroep kan gaan is wellicht een goede zaak maar het opent natuurlijk de deur voor misbruiken. Om het volledig te benutten moet men alvast van goeden huize zijn of kunnen rekenen op de steun van allerlei belangengroepen. Het zullen wel niet altijd degene zijn die er werkelijk nood aan hebben die er het best door geholpen worden.

Zolang de politiek-correcten durven beweren dat de vergrijzing niet langer te betalen is, dat er ronde na ronde besparingen in de ziekenzorg nodig zijn, stel ik vast dat de koek te klein wordt om voor OCMW van de hele wereld te spelen.
Ik meen dat de vergrijzende mens zijn leven lang heeft bijgedragen aan de, weliswaar verplichte verzekering, de RSZ en belastingen heeft betaalt,

Men probeert de bevolking nu een private ziekteverzekering, een bijkomende pensioenverzekering enz aan te praten.
Ik neem aan dat Jan, Pol en klein Pierke van om de hoek, ook geen recht zullen hebben om van mijn privé verzekering te genieten.
Waarom zouden inwoners van andere landen dan wel recht hebben om van de sociale vangnet van de Belgen mee te genieten.
OK, “pure Vlamingen” vindt ik een slechte term, ook de Ali’s enz , die pakweg veertig jaar geleden naar België kwamen, hebben natuurlijk ook hun leven lang daaraan bijgedragen, zij hebben uiteraard dezelfde rechten. Ook zij zijn trouwens niet gebaat bij een blijvende instroom van gelukzoekers uit alle werelddelen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden