Los bericht bekijken
Oud 10 mei 2015, 13:15   #37
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ten eerste zijn het geen leugens en ten tweede heeft u toen zeer slecht gereageerd toen u besloten heeft Brussel te verlaten. Ik zal uw uitleggen waarom : als Franstalig werd ik al met het Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen geconfronteerd. "Vuile Walen" en dergelijken heb ik al gehoord. Dat verhindert me helemaal niet nog steeds naar Vlaanderen te gaan omdat ik er werk maar ook voor mijn vrije tijd (de Kust bijvoorbeeld). Het is ook het geval voor talloze Franstaligen; voeg nog toe de talloze Franstaligen die in Vlaanderen leven.

Wij, Franstaligen, zijn helemaal niet dom en we weten zeer goed dat een bepaalde Vlaanderen Franstaligen niet graag heeft maar we weten ook dat dit enkel en alleen hun probleem is. Allez, neem een radikale Vlaams-Nationalist, echt anti-Franstalig. Wat zal gebeuren? Hij zal zich niet op zijn gemak met Franstaligen rond hen voelen, hij zal misschien in depressie of in paranoïa vallen. En dan? Dit is niet het probleem van de Franstaligen die het recht hebben naar Vlaanderen zich te vestigen of zich te verplaatsen. En dat is alles wat telt.
En ook het recht opeisen daar hun eigen taal te gebruiken en te doen gebruiken?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden