Los bericht bekijken
Oud 11 oktober 2017, 17:58   #21
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Er staat geen bronvermelding. Spijtig. Maar als dit waar is dan is dat wijf een walgelijke creatuur. En dat men nu hier maar niet begint met huilen want ik ben geen aanhanger van links of rechts. Mag dat?
Ik vind mijn eigen weg wel en heb daarvoor geen dogma's nodig van anderen.
Het bestaan van een opperwezen betwijfel ik dus ook bij gebrek aan geloofwaardige bronvermelding. En vooral omdat ik zulk wezen eveneens walgelijk vindt.
Als het de mens zou geschapen hebben dan zou het dezelfde mens slimmer moeten gemaakt hebben. En er geen roofzuchtig dier van maken zoals er sommigen onder ons zijn en waar alle schepselen bang van zijn.
Honderden jaren gepalaber en wetenschap hebben ons vooral de waterstofbommen opgeleverd. De gek die in Amerika recent bijna zestig mensen dood schoot heeft bewezen dat de mens wel eens zichzelf kan vernietigen. En mogelijk zelfs ooit de natuur als die verzonnen handelaar in maagden de beslissing neemt. Kan de mens zelf ooit een redelijk schepsel worden en vooral nadenken? Ik betwijfel het.
We zullen dan ook een lange weg nog moeten afleggen.
Ook naar Mars of Pluto reizen zal niks oplossen.
De leegte in onze hersens en ook in die vijandige naturen zullen geen baat brengen.
Ze schreef het enkele jaren geleden in één van haar dagelijkse opiniestukjes in het Nieuwsblad. Ik kan het niet meer terugvinden. Ik weet dat ze in feite bij de verkeerde krant zit, maar dat ze zo bekrompen denkt had ik niet kunnen vermoeden. Zelf heb ik een hekel aan de Groenen, maar bijvoorbeeld hun voorstel om op termijn uit de kernenergie te stappen vind ik terecht. Een goed voorstel is een goed voorstel, van wie het ook komt.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden