Los bericht bekijken
Oud 1 oktober 2017, 20:48   #170
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.434
Standaard

2 maanden geleden vond en kocht ik een tweedehandse regenvest uit zogenaamd "Flexothane". Ik had er al van gehoord en was op zoek naar een okkazie ergens om geen nieuwprijs aan geld kwijt te zijn in geval het rommel blijkt.
De claims waren dat het werkelijk waterdicht is, soepeler is dan PVC, en niet scheurt zoals PVC.
De okkazie die ik vond had geen gebruikssporen en was in nieuwstaat, geen beschadigingen te zien.
Ik heb ze nu een 15 tal keer aangehad voor een halfuurtje.
In het begin heb ik de kap vooraan voorzien van een extra flap uit PVC, eropgekleefd met een soort mastiek (dat zich al bewezen heeft), omdat die kap belachelijk te kort was, als fietser was het even erg als zonder kap.
Vandaag de conclusie getrokken: flexothane is brol.
Er komen scheurtjes die wat gelijken op krimpscheurtjes. De randjes van de scheurtjes pellen van elkaar weg en het onderliggende textielgaas wordt zichtbaar (lees: een lek). De laag "rubber" is veel te dun. De soepelheid komt niet door dat materiaal maar gewoon door de flinterdunheid.
Je wrijft het niet af zoals de nog grotere polyurethaan brol die ze voor schoenen gebruiken, en het scheurt niet als geheel, maar PVC is veel dikker / sterker dan flexothane, alleen tja eenmaal je een scheur hebt gaat die erg gemakkelijk verder.
Geen groot verlies bij deze test, heb er maar 1 euro voor betaald, nieuw is 50/60 euro, en ze verkopen "reparatiesets", zijnde ordinaire zelfplakkers, over de beschadiging te plakken, 1 euro stuk, peperduur voor wat het is.
Ik heb over de beschadigingen wat PVC geplakt. Trekt op niet veel maar who cares, niet nat worden is al wat telt.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden