Los bericht bekijken
Oud 12 december 2002, 19:32   #5
mvathome
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Locatie: Aalst
Berichten: 53
Stuur een bericht via Instant Messenger naar mvathome Stuur een bericht via MSN naar mvathome
Standaard

Staken??? heeft voor velen geen zin, omdat de eisen enkel door de vakbonden gesteld worden en die stellen enkel eisen waarvan ze verwachten dat ze er zelf op een of andere wijze beter van worden.
De bijscholingen tot daar toe, nieuwe taken, tot daar toe als ze maar zin hebben.
De eerste vraag is inderdaad wie zal de juiste vragen stellen. Maar ik geloof dat er wel wat te formuleren valt, vrij algemene dingen en meer specifieke voor verschillende opleidingen.
Oorzaken liggen in 1 besparingen; 2 communicatieproblemen; 3 de maatschappelijke problemen; 4 in de "bescherming van het kind".
Besparingen daar is niet veel aan te veranderen denk ik.
Communicatie:
-luister naar de basis
-formuleer vanuit deze informatie de dingen die moeten veranderen, duidt de problemen, stel oplossingen voor.
-U zegt volkomen terecht dat deze problemen thuis horen in een maatschappelijke discusie, maar dan geef je ze denk ik weer in handen van hen die het nu ook zeggen en doen en dan blijft alles bij het oude en zevert men verder.
Na Dutroux heeft onze samenleving maatregelen getroffen om kinderen en jongeren te beschermen.
De keerzijde van deze maatregelen is dat ouders en opvoeders vaak heel voorzichtig en terughoudend geworden zijn. Ze creëren voor een deel hun eigen machteloosheid, zijn ook machtelozer dan voorheen en worden vaak overschillig vanuit de redenering dat ze toch geen mogelijkheden hebben.
mvathome is offline   Met citaat antwoorden