Los bericht bekijken
Oud 18 december 2002, 16:39   #12
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Knuppel (ik schreef bijna "Knuffel"!), ik heb heel mijn actieve leven mijn kost verdiend met kinderen, meestal in het zesde leerjaar. Mijn ervaring is dat kinderen geen bezwaren hebben tegen een kordate (ik zeg niet "strenge") aanpak, zolang het maar rechtvaardig is en als voor iedereen gelijk ervaren wordt! Je moet hen als leerkracht wel iets te bieden hebben, en dan bedoel ik niet de leerstof! Dan zijn de kinderen van nu even tof als de kinderen van 40 jaar geleden!
Als je ze echter teveel speelruimte geeft dan springen ze over je kop en is er niet veel mee aan te vangen! Veel jonge leerkrachten zijn in dat beddeke ziek!
Mijn vroegere directeur zei steeds op de eerste personeelsvergadering: "Het is beter één week miserie en de rest van het schooljaar een toffe klas, dan één week den toffe uithangen en de rest van het schooljaar nen hoop miserie!"
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden