Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2017, 00:48   #17
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Ik vind heel die :klimaatopwarming hoax" zwaar overroepen.
Wel sta ik vol achter de renewable enrgy inspanningen.
Wat is er dan overroepen aan? Dat het te conservatief is en dat we progressief moeten zijn? Dat het niet uitmaakt dat verscheidene eilandengroepen verdwijnen, gletsjers smelten enz. Dat we het wel redden als wereld zonder die zaken zoals the great barrier reef? Zonder grote delen van Alaska? Met nog minder ourwouden?

Ik zou eventueel met u akkoord kunnen gaan, maar hoe los je dat dan op? Er moet wel genoeg lucht zijn, land zijn, ecosystemen, enz. Bovendien kelderen verscheidene economiën ivm toerisme. Venetië bye bye. Mar a Lago bye bye. California, San fransisco, New York, bye bye voor een groot stuk om nog niet te spreken over die baai waar Miami oa in ligt.

Lijkt mij persoonlijk een veel beter idee om te voorkomen in dit geval dan te genezen. Klimaatverandering is een feit en aan sommige zaken gaan we niets meer kunnen veranderen. Maar is geld zo belangrijk dat we dezelfde wereld niet gunnen aan anderen? Ik heb een petekindje en ik hoop dat die kan leven in een wereld die net zo mooi en interessant is dan degene waar ik in leef. Je zou kunnen zeggen; ik en hem leven het op en daarna de ondergang. Maar is dat eerlijk? Is dat iets verantwoordelijk? Enerzijds kan je daar meh op antwoorden. Anderzijds, waarom niet proberen als er zoveel steun is over de hele wereld voor dit project?
Athelas is offline   Met citaat antwoorden