Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2017, 19:12   #92
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb zeker niet de bedoeling mijn "gebrek" () aan kennis als een referentie op te leggen. Maar ook de website van Natuur- en Bosbeheer geeft geen duidelijk antwoord op mijn vraag. En het is uitgerekend dat gebrek aan duidelijkheid, die wazigheid, die de fanatiekelingen van Natuurpunt toelaat hun verwoestingen door te drukken.
Ik kan er wel begrip voor opbrengen dat bepaalde extreme vormen van utiliteits-aanplantingen uit het verleden (zoals de naaldbossen in Limburg met het oog op "mijnhout") geleidelijk vervangen worden door een gevarieerd loofbos. Maar per se willen terugkeren naar een landschap met uitsluitend de soorten die voorkwamen het het jaar (tja... wat zal het zijn?) duizend ná of duizend vóór onze jaartelling is je reinste waanzin.
Men is in Limburg op grote schaal de uitheemse soorten aan het kappen en terug ruimte aan het maken voor traditionele landschappen.

Lees: naaldbomen uitdunnen om zo ruimte en licht te geven aan berken, eiken, beuken....en ook heide.

De bossen liggen erbij als halve storten, maargoed, dat is wat me door de burgemeester is gezegd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden