Los bericht bekijken
Oud 15 oktober 2017, 09:10   #138
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Inderdaad iemand die een rijexamen aflegt waar hij bvb 70km/u rijdt op de snelweg is gebuisd is WVL...
Dan bewijs me eerst eens dat het rijexamen ALTIJD gedeeltelijk op de snelweg gebeurd. Dat kun je toch wel rap ggln.

Blijkbaar is het nu toch eindelijk veranderd.
Hier nog een topic waar de (zenuwachtige) leerling totaal verwonderd is dat hij ook op de snelweg moest, lacheuuu.
Citaat:
http://www.gratisrijbewijsonline-for...pic.php?t=9208

Hallo allemaal,
ik ben zo net terug thuis. Ik ben net men praktijkexamen gaan afleggen in Kontich. We waren er goed op tijd, de examinator was een vriendelijke oudere man, ik moest dus een kaartje trekken, waar opstond welke richting we gingen uitrijden, en dat ik de koelvloeistof moest aanduiden.

Dat was allemaal geen probleem, uiteindelijk waren we aan het rijden, ik denk richting Mechelen (weet ik niet zeker meer), en waren we op een grote baan aan het rijden, waar hij dan plots zei: "Sla hier maar rechtsaf de E19 op", dus een klein stukje autosnelweg moeten doen.

Nu niet dat ik dat erg vond, maar toch vind ik het erg vreemd, ik dacht toch altijd dat je geen autostrade moest doen op het praktijkexamen?

Uiteindelijk ben ik gebuist voor 3 redenen:
1- Voorrang van rechts een keer niet gegeven.
2- Parkeren achter ander voertuig, raakte de borduur, ook de 2de keer
3- Mijn snelheid niet goed genoeg aangepast. (op de autostrade te traag)

Nu die redenen dat ik gebuist ben kan ik uiteraard niet tegenspreken, maar toch vraag ik me af, mag een examinator een leerling voor zen examen wel op de autosnelweg laten rijden, ook al wordt dat normaal niet gedaan?

mvg Jeroen.
Perfecte illustratie dat ook jongeren onaangepast traag rijden op de snelweg, en ook niet opletten bij VVR.
Slechte bestuurders zijn VOORZIENBAAR hé.

Dus die regel staat niet zomaar in het verkeersreglement onder SNELHEID.

Citaat:
Titel II: Regels voor het gebruik van de openbare weg

Artikel 10. Snelheid

10.1.

1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.

2° De bestuurder moet, rekening houdend met zijn snelheid, tussen zijn voertuig en zijn voorligger een voldoende veiligheidsafstand houden.

3° De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.
Is zelfs de titel van dit topic.
Citaat:
47 per uur op snelweg geen excuus voor bestuurder (23)
Uiteraard maakt die veel te lage onaangepaste snelheid ook deel uit van Artikel 10 (tussen de regels), en is dus één medeoorzaak van het ongeval.
Citaat:
... zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.

Citaat:
Met 47 kilometer per uur over de autosnelweg, het is één van de oorzaken van een dramatisch ongeval dat eind augustus 2015 plaatsvond. “Toch had de aanrijder de trage bestuurder moeten opmerken”, pleiten het openbaar ministerie en de burgerlijke partijen. Roy F. (23) riskeert 6 maanden gevangenisstraf.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 oktober 2017 om 09:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden