Los bericht bekijken
Oud 7 februari 2016, 21:27   #423
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Franstaligen verklaarden al herhaaldelijk dat ze zich sinds de opmars van de N-VA niet langer welkom voelden aan de Vlaamse kust.
De Franstaligen riepen hun taalgenoten op om de Vlaamse Kust links te laten liggen en om liever naar de Franse Opaalkust te gaan.
Het zou er beter zijn en ze zouden er overal en altijd ongestoord Frans kunnen spreken.
De leden van de Vlaamse Kust-middenstand zaten reeds met hun handen in hun haar.
Spookbeelden van lege hotels en verlaten winkels doemden op.

Wat blijkt nu .
Ondanks de Franstalige boycot zat de Vlaams Kust proppensvol tijdens de Paasvakantie,
zoals de Franstalige pers zelf moet toegeven.



"La côte belge a fait le plein de touristes durant les vacances de Pâques, a indiqué lundi l'organisation touristique Westtoer.
"Pendant les vacances, nous avons comptabilisé 1,3 million de touristes d'un jour, dont 350.000 au cours du seul week-end de Pâques", a détaillé Westtoer."
Wat bedoelde u met de Franstaligen? Onze eigen landgenoten die de Franse taal spreken of al die Fransen die de grens over rijden om aan onze kust in hotel/restaurant/café/andere te komen werken?

Ik kom met de regelmaat van de klok al wel eens aan de kust en ik merk daar toch niet echt een verschil in de gang van zaken.

De opmars van de asielzoeker begint daar wel duidelijk te worden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 februari 2016 om 21:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden