Los bericht bekijken
Oud 14 september 2017, 15:36   #6
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik vrouwen verbieden abortus te kunnen hebben, de grootste dictatoriale vrijheidsbeperking die men kan inbeelden. Iedereen is baas over eigen lichaam. En voor mij is dat een absoluut recht. Abortus verbieden is een stap in de richting van lijfeigenschap: de staat bepaalt wat jij met je lichaam kan doen en laten.

Ik vind het schandalig dat ik moet betalen voor uitkeringen van hangmatters, voor priesters, enz....en toch moeten we het doen. Op dezelfde manier zal jij mee betalen voor abortussen via de sociale zekerheid. Omdat jij alleen niet kan bepalen wat goed of fout is, net zomin ik dat kan bepalen. We leven in een maatschappij waar de ene compromissen moet sluiten met de andere. Als ik me niet vergis dwingt niemand jou om een abortus te ondergaan, dus ik zie het probleem niet.
Persoonlijk verplicht niemand een vrouw tot een siliconen cup. Dat is een eigen keuze en komt het ziekenfonds niet in tussen. Abortus is ook een vrije keuze en daar moet het ziekenfonds in mijn ogen ook niet voor betalen.

Als jij vindt dat ze het wel op jouw kosten mag doen, verbied ik je niet om het voor haar te betalen, maar dwing er mij dan niet toe.

Wat religie betreft: dat vind ik louter een privé aangelegenheid en daar zou enkel wie er voor wil betalen voor moeten betalen.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden