Los bericht bekijken
Oud 25 augustus 2013, 20:20   #24
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat is allemaal prima, maar dat gaat het niet over. De vraag is of games agressie kunnen veroorzaken, zowel bij kinderen als bij volwassenen, en voorlopig bestaat daar geen consensus over.

Toch wel, zie mijn vorige linken.
Uw vorige links tonen aan dat mensen met een voorgeschiedenis van geweld of een neiging tot geweld, geweldadige videogames verkiezen. Die verkiezen ook geweldadige muziek, films en boeken. Big fucking surprise, labiele personen zijn labiel.

Citaat:
Daarbij wil ik nog even opmerken dat realistisch en grafisch geweld pas de laatste 10, 15 jaar of zo doorgebroken is. Daarvoor waren het nog grovere pixels en/of cartoonesk geweld.
Er is bijna geen enkel spel dat realistisch geweld uitbeeldt, grafisch ja, realistisch nee. Geweld in Call of Duty of Medal of Honor komt neer op komisch onrealistische bloedsprays en 'gore discretion shots'. Films en documentaires daarentegen kunnen gewoon beelden van een echte oorlog laten zien.

Hoe lossen ze dat op in de filmwereld? Leeftijdsrestricties en waarschuwingen, net zoals bij videogames. Waarom hameren op het één en niet op het ander?

Citaat:
Kinderen kennen het verschil tussen cartoonesk geweld en het echte leven. Bij fotorealistische games is het verschil tussen de game en de echte wereld evenwel stukken kleiner, zeker als je dan nog eens online speelt tegen elkaar. En het zal er niet op verbeteren door de next gen consoles.
Leeftijdsrestricties, ik heb ze nu al 10 keer vernoemd, lees je er soms los over? Kinderen horen geen Call of Duty of GTA te spelen, dat ze dat wel doen komt door nalatigheid van de ouders.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden